onsdag 14 januari 2009

Korpsport?

Elaka, onda, okunniga människor brukar ju titt som tätt bespotta vår underbara sport med olika tillmälen och påståenden. Korpsport är ju ett av de vanligare.

Läste i tidningen häromdagen. Om Malungs curlinglag i division 1.

Division 1.

De leder tydligen serien, på väg mot Elitserien alltså, och skulle spela match. Dock hade de tunt med folk, bara tre spelare. Och tydligen finns en regel som säger att man måste starta, alltså bara starta och inte spela hela, första matchen med fyra spelare. Har man inga spelare, vad gör man då?

Jo, man kallar in en tjej som jobbar i cafeterian såklart.

Som spelade två stenar och sen gick tillbaka.

Division 1.

Jag menar, på måndag ska IBF Falun spela TV-match mot Warberg. Skulle truppen insjukna och få några skador (i innebandy måste man vara fem man + målvakt för att få starta en match), hur gör man då?

Enkelt.

- Hallå! Vaktmästarn!

*****

Jag är ju lite konstig, så när jag hade lite tid över i väntan på bussen så gick jag in på Myrorna och kikade lite. Vet ju aldrig vad man kan hitta till min samling av 70- och 80-talssaker. Hittade en Femina från 1985, lite pekböcker och så en serietidning som hette - Conny. Och handlade om hästar. Också från 1985. Tänkte direkt på min gode vän, Moralegenden Conny Törehed. Han gillar serietidningar så jag tror jag ska skicka upp den.

Conny.

Underbart.

I färg var den också.

Absolut roligast var sistasidan som förutom en bild på en kanin också innehöll en limerick. Som förmodligen är den mest spacade jag läst. Men man får väl komma ihåg att det var 1985.

En busig kanin ifrån Månen
Som älskade att busa i spånen
Han gjorde ett hopp
Och fick sig ett dopp
Men då han landade rätt uppå sonen

Hallå, dragit en lina nån?

Conny - utkommer varje månad.

*****

Apropå hästar:

Vilka är hästarnas favorithelgdagar?

Mulafton
och annandag hingst...

*****

Vi kör lite roliga (och absolut sanna) föreningsnamn:

BK Mitt - gissa var dom hamnade i tabellen?

IBK Center - sponsrades av Marabou

Askhögens IF - inte mycket kvar av dom efter ännu en storförlust

BK Bellman - vann alltid när det blev lottning
p
Films SK - slängde sig alltid
p
Original IBK - kunde varit först
p
Fler kommer...

Ni som väntar på cupnamn får vänta lite till. Men de kommer, jag lovar.

*****

Björn Ferry missade nästan starten i senaste skidskyttetävlingen. Nu vet jag varför. Han hade glömt att ladda.

Bättre det än att vara överladdad.

När han väl hade laddat, kom han till starten som ett skott.

Ferry för resten. Var inte han med i nån gammal engelsk låt?

Ferry cross the Mersey.

*****

Nu har ytterligare en spelare, vår sista ordinarie center, insjuknat. Ser bra ut inför fredagens match. Ser ut som vi har elva ordinarie borta nu.

Börjar nästan bli lite löjligt.

*****

Här ser ni en liten bild på en klassisk klubba. Just den klubban som Peter "Linken" Lindqvist använde för att ställa upp bakluckan på sin Volvo med så man inte skulle få luckan i huvudet när man skulle plocka ut grejer.

En Canadien som varit på bild i bloggen tidigare. Inte en klubba att spela med alltså, utan en klubba att staga med. Låg alltid i bilen.

Observera också registreringsskylten. Detta var under en semester 1998 och skylten lossnade så den fick ligga i bakrutan i stället.

Tremendous, som Tom Wester skulle sagt.

*****

Min kollega på jobbet, Håkan F, ska tydligen vara med i nåt tävlingsprogram i TV4. Går ut på att man ska laga mat och poängsätta varandra och den som får mest poäng vinner. Tror jag. Håkan är duktig på att laga mat, så det är nog ingen fara. Men jag som känner Håkan väl, hur ska han kunna låta bli att tala om för de andra hur de skulle ha lagat sin mat.

Han blir lätt engagerad och entusiasmerad, den gode Håkan. På gott och ont. Men han är bra. Jag gillar honom. Han är en av dom som gjort så att innebandyn i Falun är så stor och framgångsrik som den är.

*****

Nu ska gaddarna borstas, linserna petas ur och så måste jag hitta en ny bok att läsa. För nu är den senaste utläst också. Utan onda aningar av Jan Sverre Syvertsen, norsk debutant. Rekommenderas.

*****

Kvällens låt: Isabelle -Björn Afzelius

*****

Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz
/Nordström/

1 kommentar:

Professorn sa...

IBK Center - sponsrades av Marabou??
Det är väl Cloetta som gör Center apropå ishallen i Linköping?