torsdag 14 maj 2009

En legend fyller år

Idag fyller AIK:aren, golfaren, Envikens IF:aren, Slätta IBK:aren, Falu BS:aren, Falu IBK:aren och framför allt den mycket, mycket bra vännen Ove "Hanberger" Larsson 40 år.
p
Grattis Ove!

Vi ses på lördag.

*****
p
En annan legend, Johan "Ryttarn" Ryttare (mannen med Faluns coolaste skägg), den trevlige och duktige coachen i KFUM Falun, verkar ha varit ute på äventyr.


Har han muckat med ett träd igen?
p
Jag vet inte.
p
*****
p
Endast en vecka kvar till Viking Line Cup. Domarschemat klart. Tror jag har fått till ett riktigt bra schema i år. En riktig kultperson, som numera bor och jobbar i Göteborg, kommer hem och dömer: Henrik "Lony" Ouchterlony, min gamle tränarkollega i Envikens IF herrar och IBF Faluns damer tillika högskolekompis. Det ska bli kul.
p
*****
p
Idag har jag planterat om blommor. Imponerande.
p
****
p
1990 fanns det fem godkända sarger:
Daco, Jolly, Unihoc, Prorink och Fiberform.
p
Fiberform är för övrigt den bästa sarg som funnits genom tiderna. Vi köpte in en till Lugnet 1988 och den höll fram till 2005 ungefär.
p
Också imponerande.
p
Tyvärr gick företaget i konkurs ganska tidigt.
p
Inte så imponerande.
p
Men märkligt, eftersom sargen var så bra.
p
Ekonomin kanske var sargad, vad vet jag.
p
*****
p
Lade ut min tränarkarriär härom bloggen. Den var ju rätt så diger. Men det finns en annan sak som jag också gjort ofta: varit tävlingsledare för olika turneringar, cuper & arrangemang.
p
Den listan är också ganska lång. Här kommer den:
p
Dam-VM (Borlänge) 1999
Distriktslags-SM (Falun) 1996
Junior-SM (Borlänge) 1995
Junior-SM (Falun) 19??
Viking Line Cup (Falun) 1998 - 2008
Stockholm Winter Games 2002
Jolly Cup (Falun) 2003 - 2007
Tjejcupen (Falun) 2005
Korpiaden (Falun) 2006
Slutspel i SIBF Cup (Falun) 2007
Slutspel i Lunarstorm Cup (Falun) 2008, 2009
Gorby's Cup (Falun) 2006
Isostar Cup/Hemköp Cup (Falun) 1989 - 1998
p
Lägg därtill delansvarig för landskamper 1995 (Borlänge, herr & dam), 2001 (Falun, damer) samt 2002 (Falun, herrar) samt ett otal DM och så en hel del till som jag glömt.
p
Det ligger några timmar där också.
p
*****
p
Nu ska jag gå och knoppa.
p
*****
p
Kvällens låt: (Don't you) Forget about me - Simple Minds
p
*****
p
Tala inte med mig om svårigheterna, tala med mig om möjligheterna
/Nordström/

Inga kommentarer: