tisdag 16 mars 2010

Det svänger snabbt

Förra bloggen hette bland annat "Tre förluster" och så lite mera.

Rubriken gällde dalalagens resultat i SM-slutspelet.

Senaste dagarna har det sett bättre ut. KAIS Moras damer krossade Endre hemma med 8-2, Faluns damer slog ett blekt Balrog (jag var faktiskt på plats) med 4-2 och Faluns herrar slog AIK med 6-5 i en riktig nagelbitare.

Nu står det 1-1 i alla matchserier vilket är riktigt roligt.

Vilket innebär att det blir en match till hemma för alla lagen.

Go Dalarna!

*

Det blev jättebråk efter herrmatchen där flera knytnävslag delades ut.

Oerhört tråkigt.

Och under match betedde sig några spelare i båda lagen illa.

Också oerhört tråkigt.

Och tydligen så betedde sig landslagscoachen Hallstensson inte heller sig så bra genom att gapa och skrika och vara hånfull mot domarna.

Inga bra signaler.

Hoppas på bättring i kommande matcher.

*****
p
Man kanske ska spisa några schyssta plattor?

*****

Var ute på tre föreningsbesök igår. Det ger så mycket.

Att vara ute i verkligen.

Träffa människorna.

På riktigt.

Det finns så mycket mer än Elitidrott.

Tur är väl det.

*****

Planerar och förbereder mig för ett jätteprojekt. Ska bränna en samling med 80-talslåtar.

Någonstans mellan 30 och 40 skivor blir det.

Den kommer verkligen att innehålla allt som är värt att ha med från 80-talet.

*****

Gjorde ett jätteklipp på Tradera häromdagen (Åhlénspåsen från 80-talet räknas inte).

Fick tag på ett äkta fungerande STIGA hockeyspel från 70-talet. Exakt ett sånt som jag hade när jag var liten. Vilken nostalgi.

Endast 241 kronor inklusive frakt.

*****


Dagens Ryttarn:


Snickrar på en skaplig förkylning. Snuva, halsont, svidande ögon, Fixat. Bara och skarva ihop lite huvudvärk och feberkänning så ska det nog ordna sig.

*****

Nu ska det röjas lite i en graderob.

*****

Kvällens låt: Nu tar vi dom - Håkan Södergren & Hockeylandslaget

*****

Tala om för mig och jag glömmer, visa mig och jag minns, gör mig delaktig och jag förstår
/Nordström/

Inga kommentarer: