torsdag 25 mars 2010

Tänk vad roligt...

...om ALLA idrottare skulle ha sina saker med sig.

Jag menar, innebandyspelarna har ju sina klubbor, skidåkarna sina skidor och så vidare. Stavhopparna åker ju till och med runt sina stavar.

Tänk vad drygt för Robert Kronberg att frakta runt sina häckar till varje tävling. Till exempel. Han har väl i och för sig fullt sjå att frakta en häck. Sin.

Eller höjdhopparna.

- Ursäkta, går den här tjockmattan som handbagage eller?

Beachvolleyspelarna behöver däremot bara ha en liten sportbag. Bikini/badbyxa, keps och brillor.

- Shit, jag har fått nåt i ögat. Det KAN vara ett sandkorn.

För sumobrottarna räcker det ju med blöjor. Visserligen stora, men ändå...

Roligast blir det när vattenpolospelarna anländer till hallen.

Med sin tankbil.

- Hej, vi kommer med vår hemmaplan. Var kan vi hälla ut den?

Jaja.

*****

I morgon väntar alltså alla dessa spännande innebandymatcher. Fick en inbjudan av vännen TL att se matchen tillsammans med honom och några andra via ett bokat bord på en av de nya pubarna i stan, Dribblers (vilket jädra namn för övrigt). Vi får se, det skulle vara jättekul men frugan jobbar kväll både lördag och söndag så jag är lite ambivalent över detta...

Världens underbaraste fru som för övrigt bakat bullar idag som jag ska ta med mig till jobbet i morgon. Jag har ju fikavecka...

*****

Apropå bullar och bakning och liknande:

När jag jobbade på fritids förut så hade vi en årlig basar där vi bakade, sydde grejor (barnen, inte jag), gjorde pyssel och annat som barnen sen sålde för att få ihop pengar till avslutningsresa.

Ett år i början på 90-talet gjorde jag 2000 ischoklad.

T v å t u s e n.

Det är ju en och annan.

Ljusa, mörka, mintsmak, apelsinsmak och gud vet allt.

Det kändes som att jag gjorde...ööö...flera tusen.

Har inte gjort - eller knappt ätit - en ischoklad sen dess.

*****

Örebro SK har för övrigt en spelare i fotbollsallsvenskan som heter Öyvind Gram.

Han måste väga lätt i närkamperna.

*

Vilken målvakt kommer alltid sist?

Dick Last.

*

Vilken artist var vassast i Melodifestivalen?

Salem Al Fakir.

Han var dock inte med på efterfesten.

Han stack.

*

Funderade på det här med Jesus. Att han dog, och sen levde igen.

Att det blev sån uppståndelse över det?

*****

Jag och TL diskuterade lite under matchen Falun - AIK sist. Om Faluns ärkefigher och mycket duktige Ciya Hajo (tillika prinsessan Ellas favorit) skulle få för sig att plugga i USA, vart skulle han studera då?

Ohio.

KimC: fattar du inte den, skicka ett SMS.

******

Dagens Ryttarn:

"Tyckte väl att jag såg bekant ut: snygg, välskapt, smart och blygsam. Tänk att ett litet test kan ha så rätt"

Detta efter att på Facebook gjort testet: "Vem är du?"

Och fått svaret: "Du är dig själv".

Han är otroligt rolig, den där målarkludden.

*****

Nu ska jag paketera bullar.

*****

Kvällens låt: Baker Street - Gerry Rafferty

*****

Den största lyckan är att veta att en annan människa behöver en
/Nordström/

Inga kommentarer: