lördag 27 mars 2010

Magsjuk, Magnifika IBF-damer, Mankell, Med Mera, Med Mera

Skulle ju egentligen ha tittat på AIK - Falun endera ute på lokal eller följa matchen hemma i TV-soffan tillsammans med alla andra spännande matcher på Livematch.

Av detta blev intet.

Jag drabbades av magsjuka. Något som jag normalt har ungefär var tionde år. Tack och lov.

Finns inget värre!

Så jag blev deporterad till ett eget rum på nedervåningen där jag låg och yrade och fick då och då lite rapporter av frugan i stället.

Och idag missade jag en IKEA-resa med familjen. Det är först nu på kvällen jag piggnat i lite, men jag mår fortfarande kasst.

*****

Tyvärr tog ju äventyret slut för Faluns herrar och KAIS Moras damer. Båda lagen har ändå gjort det riktigt bra. Hoppas att båda lagen får behålla sin stomme och kanske får in lite nytt.

En som kommer att saknas rejält är Thomas Brottman. Brolle har gjort ett fantastiskt jobb för innebandyn i Falun. Kommer även att sakna hans blogg om han nu lägger ner den.

Faluns damer gör dock en magnifik insats. Att slå regerande svenska mästarna på är stort. Att göra det på bortaplan är större. Att göra det i en femte och avgörande match, och dessutom i sudden, är snudd på bragdartat.

Finns inget bättre!

Och då ska vi också komma ihåg att laget är ganska skade- och sjukdomsdrabbat. Riktigt starkt gjort. Nu är det bara att hålla tummarna för att det räcker hela vägen ut mot Rönnby så vi får se laget i Globen i år igen.

*****

Efter att äntligen ha läst ut alla sju böckerna om Harry Hole av Jo Nesbö har jag kastat mig över Henning Mankells senaste, Den orolige mannen. Verkar mycket lovande. Efter den blir det omtalade, just ja, hypade heter det nu förtiden, Hypnotisören.

*****

Zlaaaaaatan gjorde mål igen. Härligt.

Chelsea - Aston Villa 7-1. Vad hände?

*****

Om Zorro varit analfabet, hade han ristat in ett X på banditerna då?

*

Viktigaste grenarna i israelisk skidsport:

Storshalom, Specialshalom och Parallellshalom.

*****

Skulle egentligen har varit ett till M i rubriken.

M som i Metropol.

En hyllning till det gamla radioprogrammet som sändes på fredagarna på åttiotalet, och som jag aldrig missade. Eftersom det var fredag i går då. Men det blev ingen blogg igår.

Jag spydde ju ur mig helt andra saker.

*****

Nu ska jag vila min onda mage.

*****

Kvällens låt: You and I - Fleetwood Mac

*****

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden
/Nordström/

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej, såg att du gärna läser Jo Nesbø. I maj kommer Pansarhjärta - den senaste boken. Om du vill kan jag skicka ett förhandsex till dig - maila mig i så fall dina uppgifter. jenny@piratforlaget.se
Mvh,
Jenny på Piratförlaget