måndag 14 juli 2008

Wester d.ä.

Att Tom "mannen-myten-målvakten-legenden-vännen" Wester är oerhört omtyckt, det vet ni. Men även pappa Wester, Rune, är en trevlig och rolig prick. Spelade tennis mot honom idag. Brukade göra det ganska ofta förut, men nu var det nog över 1,5 år sen.

Det positiva var att jag spelade ungefär som vanligt trots uppehållet. Det negativa var att allt var som vanligt, dvs jag blev i stort sett pulvriserad av Rune. 6-0, 6-3 säger väl det mesta. Trots att han är några år så är han i mycket god form.

* Han missar i stort sett aldrig en serve

* Bollen kommer alltid tillbaka

* Slår man hårt får man ett ännu hårdare slag tillbaka

* Slår man ett vinklat slag så får man dubbelt igen

* Man försöker få honom att springa men det slutar bara med att man springer som en skållad råtta själv

Men kul är det!

*****

Apropå Tom, avdelningen saker som bara kan hända honom (den är i och för sig väldigt stor): Tom skulle köpa ny målvaktsutrustning, närmare bestämt den del som skyddar de ädlare delen, dvs en suspensoir. Tom går fram till kassan och säger:

- Hej, jag är målvakt i innebandy och skulle vilja köpa ett sånt där pessar.

Expediten börjar garva och i samma sekund kommer Tom på sig och säger:

- Nej, jag menar en pissoar!

Toms medhandlare hämtade sig inte på en lång, lång stund. Och inte expediten heller.

Som sagt, vissa saker händer bara Tom.

*****

När jag gick på högskolan första gången, 87-89, hade jag en egen sida i skoltidningen med Nordström-skämt. Bara för att glädja mina wannabees KimC och LarsG kommer ett axplock här:

Var i bilen lägger man bröd? I baksätet.

Varför kom du för sent i morse? Jag hade en sleepover på mig.

Är alla rum i huset lika kalla? Ja, det är det genomgående draget.

Varför springer den där duken bort från bordet? Det är en löpare.

Lille Sven var så liten så när han åt satt han i halsen.

Jag köpte klockan billigt, på annons. Det var ett urklipp.

Varför blev eleverna dåliga i magen? De hade rester från förra terminen.

Varför spydde jultomten? Musten gick ur honom.

Varför är kulan trasig? Skottet gick av.

Du gjorde mig nästan blind! Förlåt, jag är verkligen ledsyn.

*****

Nu har gumman gjort smulpaj. Mums!

*****

Dagens klassiska lag: Miracle on Ice, USA:s hockeylag från OS i Lake Placid 1980.

Jim Craig (mv), Steve Janaszak (mv), Ken Morrow (b), Mike Ramsey (b), Bill Baker (b), Dave Christian (b), Jack O'Callahan (b), Bob Suter (b), Dave Silk (vf), Rob McClanahan (vf), Buzz Schneider (vf), Phil Verchota (vf), Mark Wells (vf), Mark Johnson (c), Neal Broten (c), Mark Pavelich (c), Mike Eruzione (hf), Steve Christoff (hf), John Harrington (hf), Hric Strobel (hf), Herb Brooks (coach)

*****

Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket
/Nordström/

Inga kommentarer: