lördag 6 december 2008

Lite pinsamt är det trots allt

18-0.

Kanske inte så bra att det resultatet visar sig i ett VM. Även om det var Sverige som vann. Vi får hoppas att det inte blir fler såna.

Å andra sidan. Sverige - Finland 10-0 i bandy är väl heller inte så bra. Och då har den sporten ändå funnits i typ hundra år.

När jag och frugan satt och tittade på målskyttarna på Text-TV sa hon: han måste ha stor näsa. Vem? sa jag. Varpå frugan replikerade:

Kristoffer Kran-berg.

Hon kan hon också.

*****

I truppen i IBF Ungdom är det lite rörigt just nu. Många är sjuka och några är upplockade i Elit. Division 4 kom tillbaka efter förra helgens förlust (första i seriespelet för båda lagen) och vann en stentuff match mot IBF Borlänge med 3-2. För division 3 väntar Sandviken borta i morgon (läs söndag). Nästa fredag har vi stormatch: Envikens IF i ett klassiskt faluderby.

*****

Har märkt att jag sitter i TV-soffan varje lördag för att se hur det går för Lars Kristerz i Dansbandskampen. Vilket jäkla härligt gäng, så sköna! Hoppas dom vinner alltihop.

Dessutom märkte jag nåt (det var inte för att en i juryn sa det, jag klämde det faktiskt direkt...) underbart i introt på en av Scotts låtar: i låten Bra Vibrationer (Kikki Danielsson i original, riktig schlagerklassiker) hade dom lagt in början på Toto's Africa. Love it!

Såg dessutom sista åket i Stjärnor på is (vilket i övrigt inte är ett så värst kul på program) och måste säga att jag blev riktigt impad av Jesper Blomkvist åkande. Mycket imponerande som Fantomen på stora operan.

*****

Idag åker CJ på sin efterlängtade semester. Ha det gott!

*****

Go 'Pool! Stark vinst med 3-1 borta mot Blackburn och fortsatt ledning i PL. Känns dock som dom måste bli bättre hemma eller vad säger ni Limmet och Ingrid?

Och Hull fortsätter att imponera...

*****

Apropå Ingrid, hon frågade i ett av sina inlägg hur många matcher jag brutit som domare. Ingen faktiskt. Och då är jag ändå uppe i knappt 2.500 dömningar. Det gäller att aldrig låta det gå så långt...

*****

Tittade runt lite på resultaten på Text-TV. Hittade Le Havre i franska ligan i fotboll, och Vita Hästen i division 1 i ishockey.

Om dom skulle mötas i nån annan sport, undrar om det skulle bli en tuff match eller om Hästen skulle äta upp Havre?

*****

Medan jag bloggar så har gumman (sover till) TV:n på och det är nån dokumentär om stjärnskottet Maja Hirasawa. Hennes första skiva hon köpte var en av Cyndi Lauper. Vilket hörs tydligt att hon influerats av. Liksom att hon låter väldigt lik isländskan Björk...

*****

Dags att krama kudden. Eftersom frugan somnat.

*****

Kvällens låt: Iris - Goo Goo Dolls

*****

Med lögner kan du kanske ta dig framåt i livet, men du kan aldrig vända tillbaka
/Nordström/

1 kommentar:

Innebandy Enligt Mig sa...

Tjena, innebandy enligt mig här
-Läste din kommentar ... äntligen fick jag svar på min fråga... trodde du slutat läsa hos mig. *ler*
Limmet är så uppslukad och stolt över att ha blivit morbror ... undrar om han hinner njuta av Pools bortabravader. *L*. Det är hur som helst skönt att vara poolare just nu.