onsdag 31 december 2008

Summering och avslut

Det är dags att summera hösten som gått. Mängder av listor och annat har redan publicerats, så det finns väl egentligen inte så mycket vettigt kvar att tillägga. Men här kommer (som vanligt utan tanke, mening eller ordning) min höstens:

Bästa lag i den stora innebandyvärlden:
Caperio Täby. Vad skönt det kändes att skriva det.

Bästa lag i den lilla innebandyvärlden:
IBF Falun Ungdom så klart. Obesegrade och serieledare med 11 poäng till tvåan.

Två bästa innebandyspelare:
Rickie Hyvärinen och Danne Bron-Sundbom. En var med och avgjorde VM-finalen, den andre borde varit med och gjort det.

Bästa innebandymatch:
Mullsjö - Pixbo i SSL. Osannolikt.

Bästa icke-innebandymatch:
Aspelin/Johanssons dubbelsemifinal i OS. Nagelbitare. Hjärtstoppare. Tiden stod still.

Bästa fotbollslag:
Liverpool såklart. You'll never walk alone.

Bästa fotbollsspelare:
Steven Gerrard.

Bästa domarpar:
Julie Williams/Josefin Nilsson. You aint seen nothing yet.

Bästa innebandybloggare:
Ingrid. Överlägset.

Övriga mycket bra innebandybloggare:
Koppen. Gittan. Nygge. Främst bland många bra.

Bästa icke-innebandybloggare:
CJ (Bergman). Med sån känsla och inlevelse. Och kunskap. Man är där, man känner det. Man kan nästan känna doften.

Roligaste bloggare:
Jocke Jonsson (GYROT). Han är helt...galet roligt. Sjuk helt enkelt. På ett positivt sätt.

Mest saknade bloggare:
Limmet. Som alltid. Och Gratjova så klart. Kungen och drottningen som abdikerade.

Bästa i TV och radio:
Lasse Granqvist och Bengt Skött. Igen. Forever and ever.

Bästa sportjournalister:
Olsson i Expressen och CJ i Falu-Kuriren. Båda levererar alltid. Med fingertoppskänsla och igenkänningsfaktor 1000.

Bästa låt:
I kissed a girl - Kate Perry. Jag är överbevisad.

Comebacker:
Per Gessle - han kan skriva hitar han. Sjöstrand - Storebror ser Dig igen. Henke Larsson - Nästan 20 år sen sist.

Retro:
Lena Philipson & Orup i gemensam show - Mumma för oss som älskar 80-talet.

Artist:
Robyn. Förstår vi verkligen hur stor hon är ute i världen?

Hype:
Glasvegas. Say no more.

Bästa Traderaköp:
Ett par 3D-glasögon från Sveriges Television från nånstans under 80-talet.

Årets strutar:
Alla av Zlatan. Kan karln göra ett fult mål? Finlands avgörande i Sudden i VM-finalen i innebandy. Magiskt. Vackert. Oöverträffbart.

Bästa TV-Serie:
På TV - House. På DVD - Shogun.

Bästa Film:
Mamma Mia! Ett lyckopiller. Tilltalar väl mitt känsligare jag antar jag.

Bästa böcker:
Ingenting är heligt - Dennis Lehane, Tid att dö - Jeffrey Deaver, Skuggorna och regnet - Håkan Nesser.

Bästa snacks:
Efter Sourcream & Pepper Chips och Roasted Garlic & Salt Chips, back to the roots: Dill. Helt enkelt.

Bästa citat:
Niklas Jihde: "Om Henke Larsson gör mål i SSL lovar jag att sitta sargvakt på en av Helsingborgs matcher." Typ.

"För oss är ingenting omöjligt och vi ställer alltid upp":
Micke & Micke uppe på jobbet på Idrottens Hus.

Bästa alla kategorier:
Helena. Och barnen. Alltid.

Och som som vanligt avslutar vi listan med årets mål:
Sate Dagging på restaurang HongKong i Falun.

*****

En riktig nyårssmäll i JVM i ishockey: Sverige - Ryssland 5-0. Gött.

*****

Efter en underbar middag gjord av frugan och efter att precis ha sett en fantastiskt bra film (Se upp för dårarna), skall året snart avslutas som det alltid görs: med världens bästa och enda riktiga nyårslåt, självklart spelad på LP på vinylspelare.

*****

Själv önskar jag mig lite gott nytt hår, men jag önskar Er ALLA ett riktigt, riktigt

GOTT NYTT ÅR!

*****

Kvällens låt: Happy New Year - ABBA

*****

- Same procedure as last year, miss Sophie?
/Nordström/

1 kommentar:

Innebandy Enligt Mig sa...

Alltid kul att läsa här, missar sällan dina inlägg.
Om bästa blogg, tack det värmer att mina inlägg är lärvärda för någon, blir du inte galen på alla stavfel och ... (prickar)?
Liverpool... i mitt <3 MEN Trist det där att lagkaptenen skämmer ut sig utanför planen.
2009- lova mig många bokstäver.
//Innebandy enligt mig