fredag 31 juli 2009

Nytt rekord igen, och så har det hänt i alla fall...

Återigen var broder Håkan med på varvet runt Hosjön, och återigen blev det rekord. Denna gång sänkte vi det med tre minuter. Det nya rekordet lyder alltså på 1 timme och 15 minuter.

Det är ganska roligt och knalla runt sådär. Det dyker alltid upp en massa minnen från förr. I damlaget i Falu IBK/IBF Falun spelade en del underbara, härliga och smarta tjejer, men de var samtidigt lite av typen virrpannor. Som Tom Wester ungefär.

Emma Matsdotter och Jenny "Clarra" Clarhäll var väl de som utmärkte sig mest.

Jag minns en gång när vi var med IBF-damerna till Lund och spelade SM-åttondelsfinal så blåste det väldigt mycket. Otroligt mycket. Precis när Emma skulle kliva ur bussen säger hon:

- Vi måste akta oss så det inte kommer en sån där torped.

Vi tror att hon menade tornado.

En annan gång när vi skulle möta HSK i nåt derby frågade hon:

- När ska vi möta dom där KAIS-HAIK?

Underbart.

Och när Håkan frågade vad dom hade för bil (en VW), så sa hon:

- Det är en sån där Wolfgang.

Även Clarra hade ett fint bilsvar en gång. Vad har ni för bil ?, frågade Håkan.

- Den är röd.

Svarade Clarra.

Clarra brukade även passa till sig själv på matcherna. Och ropa på sig.

Slå bollen i sargen och springa samtidigt som hon ropade:

- Jenny!

eller

- 23!

Så virriga. Så härliga att ha med i laget. Och dom bjöd alltid på sig själva.

*****

Så har det då hänt. Jag har gått med i Facebook. Det jag aldrig trodde skulle hända. Gick med igår kl 23:15. Idag, ett dygn senare, har jag 121 vänner.

Lite roligt är det, man känner ju så många och eftersom man har en tendens att tappa kontakten ju äldre man blir så är ju det ett ypperligt sätt,

Men som sagt, trodde aldrig att jag skulle åka dit.

Men nu är det så.

Just face it.

*****

Gumman är borta hela helgen. Hon skall tillbringa fredag-lördag-söndag i Dala-Järna/Vansbro, sina hemtrakter. Ena natten skall dom bo i nån stuga som är lika stor som vårt sovrum mitt ute i ingenstans. Tre fnittrande tjejer med en platta öl och lite vin och cider.

Hoppas hon får roligt, det är hon värd.

*****

CJ hade fått ett oerhört roligt skämt mailat till sig på sin blogg. Det dök (!) upp (ursäkta, det var inte meningen faktiskt) under pågående sim-VM antagligen.

Vilket är världens största djur?

200 meter fjäril.

Oerhört roligt.

Hoppas det inte gjorde något att jag lånade det, CJ.

*****

Nu ska jag lägga ut lite bilder på Facebook.

*****

Kvällens låt: Face the Face - Pete Townsend

*****

Att ta emot goda råd är svårt för den som bäst behöver dem
/Nordström/

Inga kommentarer: