onsdag 4 augusti 2010

Blogghösten


Men först:

New Balls, Please!

*****

Den 22 augusti är det tre år sen jag sjösatte bloggen och skrev mitt första något trevande och tunna lilla inlägg. Snart startar alltså år 4.

Blogghösten kommer nog att bli ganska intressant.

Ni som minns min lilla serie om innebandyhistorien i Dalarna mellan 1983 - 1999 och föreningarna då minns att jag enbart redovisade herrlag. I jämlikhetens namn ska jag försöka göra en serie om damlagen under samma period också.

En hyllningsblogg till Fritidsgården i Norslund ska det bli. Stället där innebandyn startade i Falun. Som fostrat så många lirare. Och så många fantastiska människor.

En och annan gästbloggare kommer att dyka upp också. Bra när jag har slut på idéer. *ler*

Norslund Open skall avhandlas. Vad är det då? det får ni (läsa) se.

En presentation av grabbgänget, tillika tipsbolaget Totocalcio (även kallat Totofiasko), på jobbet skall göras.

Ett antal små anekdoter från förr kan jag också lova. Kanske inte bara innebandy dock.

Sen kan det vara så, att ett och annat dåligt skämt dyker upp också...

Och så ska jag ge mig in på ett riktigt storprojekt: Innebandylegender. Ett stort antal intervjuer med stora eller små innebandylegender kommer att presenteras här på bloggen. Det kan nog vara kul att få veta mera om vilka de egentligen är, de personer som betytt mycket för innebandyns succé och/eller de som blivit omnämnda här i bloggen.

Och en hel del om familjen blir det säkerligen.

"Men först", Kvällens låt och Dagens citat kommer självklart att vara kvar.

Och så blir det säkert lite annat smått och gott.

Bloggen lever, mot År 4!

*****

Dessutom så har vi två fester på jobbet att se fram emot: den 1 september har vi fönsterputsarfest (med chartertema!) och så blir äntligen grabbkvällen av, den 8 september.

Därifrån måste det ju också rapporteras...

*****

Spelade faktiskt innebandy förra torsdagen. Men inte som utespelare dock. Legenden-vännen-f.d. tränarkollegan Johan Plyhm ringde och behövde en målvakt till spel tre mot tre på Britsarvsskolan (bara det var ju nostalgi, där gick man tre år på högstadiet).

Fasen var kul det var!

Där satt takterna i i alla fall. Man har inte blivit sämre på allt tydligen.

Och vilka legender som spelade. Eller vad sägs om:

Henrik "Henke" Lundkvist (BIK Lugnet, Sundborns GoIF, IBF Falun, KFUM Falun), Peter "Pedda" Pettersson (HAIK, IBF Falun Ungdom, Gävle GIK), Jonas "Pone" Wahlberg (HAIK, Sundborns GoIF, IBF Falun, IBF Falun Ungdom), Andreas "Nutte" Sandmark (Envikens IF, IBF Falun), Lars "Knodd" Åkerlund (Sundborns GoIF, IBF Falun Ungdom) och så Plyhm (HAIK, IBF Falun Ungdom) själv förstås. Och en till målvakt som hette Roger.

Inget dåligt gäng där inte.

Mycket rutin, mycket kunskap.

Och mycket klapp-klapp-spel.

Det var bara någon gång som brorsan till Chevy Chase dök upp.

Dump and.

*****

Nu är det dags att dra täcket över huvudet och drömma sött.

*****

Kvällens låt: Ai No Corrida - Quincy Jones

*****

En häst, en häst, mitt kungarike för en häst!
/Nordström/

Inga kommentarer: