torsdag 19 augusti 2010

Innebandylegender 4: Jonas Carpenhammar


Men först:

Tänk vilket roligt Memory man kan få ihop om man dricker nån öl eller cider då och då.

Eller så är det bara korkat.

Det kan lätt bli en och annan minneslucka.

*****

I helgen blir det fullt upp både lördag och söndag. Då ska jag hålla min första Block 1-tränarutbildning. 18 anmälda personer med lite olika bakgrund kommer säkert att göra att det blir både roligt och intressant.

*****

Vi är redan framme vid nummer 4 i serien innebandylegender. Igår var det ju Dufven från Borlänge, så vi kör väl en Borlängebo till när vi ändå håller på. Det är dessutom Dufvens före detta domarkollega.

Jonas Carpenhammar.

Mannen som antagligen har haft mest järn i elden i hela världen.

Så länge jag känt honom har han alltid haft minst tre jobb, tränat minst ett lag, ofta spelat själv, dömt och haft barn.

Och ändå alltid lika glad och positiv.

Imponerande.

We give you: Carpen!

*****

Innebandylegender 4: Jonas Carpenhammar

p

Vilket är ditt fullständiga namn?

Jonas Carpenhammar.


Har du något/några smeknamn?

Carpen.


När och var är du född?

1973 (Kvarnsveden ) Borlänge.


Hur och var bor du idag?

Kvarnsveden, Borlänge.


Har du någon familj?

3 barn 2, 5 och 8 år gamla och en fru i samma ålder som mig själv.


Vad kör du för bil?

2 körkort i familjen men kör tre bilar Ford S-max, Volvo xc 90, Renault megané kombi. Vill någon köpa en ?


Vad gick du för linje på gymnasiet och har du någon högskoleutbildning?

Bygg och el lärde mig inget så jag hoppade av och började jobba åt ByggPaul.


Vad arbetar du med idag?

Samordnare på Peace and love, Brandman, Förändringsledare på SSAB.


Har du några fritidssysselsättningar?

Innebandy, fiske, fotboll och hockey, mycket sport alltså…


Spelar du innebandy fortfarande, och i så fall var, eller är du aktiv inom innebandyn på något annat sätt idag?

Har varit aktiv inom innebandyn sedan 1989-? Kanske blir ett sabbatsår nu 2010/2011 men sen tillbaka med nya krafter igen.


Har du haft någon förebild inom innebandyn?

Finns många! men dom som driver mig att hålla på är dom verkliga eldsjälarna! så ett par exempel kan vara du Per, Leif Lövstedt i Borlänge och jag vill heller inte glömma Lillis i Mora.


Vilken är din moderklubb?

Borlänge SK.


Har du spelat i några andra klubbar?

Borlänge SK, IF Domnarvet.


På vilken plats i laget spelade/spelar du?

Målvakt.


Vad var/är din styrka respektive svaghet i innebandy?

Är en extrem tävlingsmänniska och gillar inte att få stryk! Men med tiden har jag lärt mig hantera även det , men gillar det fortfarande inte. Samt att alltid ha en 100% inställning i det jag gör. Kan både vara en styrka och en svaghet ibland.


Har du haft några andra uppdrag än som spelare genom åren?

Tränare.


Har du några meriter?

Har tränat : Borlänge div 2 , Borlänge div 3, Dalalaget, Kvarnsveden, Leksand dam, Ornäs, IF Domnarvet herr & dam, Borlänge juniorallsvenskan.


Vilket är ditt bästa innebandyminne sportsligt sett?

Finalen i Isostar cup med Domnarvets juniorer mot Balrog. Rolig match med grym publik.Finns många fina minnen…derbyn mellan Borlänge och Domnarvet får inte glömmas...


Vilket är ditt bästa innebandyminne ”bredvid planen”?

Finns många ! Svårt att utpeka en favorit.


Har du utövat några andra sporter än innebandy?

Fotboll, och simning.


Och så ett antal frågor med favorit-:


sport (förutom innebandy): Fotboll & Hockey.


lag: Brage, Hammarby, Barcelona, Leksands IF.


semesterort: Mallis & Thailand.


film: De omutbara, The Rock.


TV-serie: 2 ½ Men.


70-talsprogram: Drutten & Gena.


80-talsprogram: Miami vice.


90-talsprogram: Nile city.


bok/författare: Gummi-Tarzan 14 sidor och med stor text..;)


färg: Svart.


mat: Taco.


dryck: San Miguel.


artist: Johnny Cash, Volbeat, Pink Floyd.


låt: Ring of fire.


Vilka tre saker skulle du ta med till dig en öde ö?

Bensin, båt, mat bensin & båt för att kunna ta mig därifrån när det blir trist och mat för att överleva.


Vilka tre personer (inte familjen) skulle du ta med till dig samma ö?

En Kock, en Komiker, och nån med överlevnadskunskap.


Har du något motto/citat/ordspråk?

Det du inte gör idag får du göra i morgon.


Min blogg är ju uppbyggd mycket på nostalgi och humor. Har du någon rolig innebandyanekdot du skulle kunna dela med dig av?

Efter en finalförlust i Isostar cup var jag så arg så jag vart å tävlingsköra med polisens krimbil mellan Falun och Borlänge.Ttorsk även där och dryga böter på ca 1800 spänn. Var lagom glad när jag väl kom hem...


Har du avslutningsvis eftersom du antagligen är rätt känd och rätt så många kommer att läsa detta, något du skulle vilja säga till alla bloggläsare ute i landet?

Lev livet idag, i morgon kan det vara försent... ett supercitat och väldigt sant...


*****


Nu är det dags att spela nåt spel med prinsessan Ella.


*****


Kvällens låt: Slide - Goo Goo Dolls


*****


Den som står på tå står ostadigt
/Nordström/

Inga kommentarer: