onsdag 25 juni 2008

Bilringar

Efter ett antal framgångsrika år som domarpar splittade jag och brorsan på oss. Inget konstigt bakom det, jag hade ont om tid bara. Sen behövde vi väl lite nya utmaningar. Jag dömde några säsonger med Lena "Biran" Birath (lika duktig som domare som spelare, det vill säga jättebra) och sen med lite olika kollegor. Håkan började att döma med Mats Engström.

Efter några tyckte Håkan att han hade lagt på sig lite för många kilon, så han började med Herbalife med allt vad det innebär (jag och Mats brukar reta honom för den perioden). Men dessutom lade han till ytterligare en vana när han och Mats åkte iväg åkt dömde. Efter matcherna fick Mats duscha och göra sig i ordning i lugnt och sakta mak.

Varpå Håkan började SPRINGA tillbaka från matcherna.

Sen fick Mats hämta upp honom efter vägen. Efter en match i Kopparberg fick Mats ta upp honom ganska nära Ludvika (!). Men det var inte enda gången.

Idéer.

Men vilken syn. Och se Håkan komma joggandes i domaroverall mitt i vintern.

Undra om han körde intervaller med pipan också?

*****

Apropå Lena. En gång när vi skulle döma en söndag i Mora hade hon blivit utvisad på en 2+10 dagen före. Vilket innebär att hon var skitsur på domaren som dömt, och för att hon blivit utvisad. Sa inte många ord. Först när vi kom till Rättvik tinade hon upp.

Då hade jag fått använda all min charm.

*****

En av bästa polare, vi kan kalla honom F, har nog ett oslagbart rekord. När han skulle gå hem från stan hem till sig i Bojsenburg (en stadsdel ca 3 km från centrum) efter sin studentkväll, tog det honom - fem timmar. Dessutom lyckades han kräkas i sin egen studentmössa.

Men kul hade han haft.

Skulle han sprungit ett maratonlopp i den takten hade det tagit cirka 65 timmar.

*****

Medan jag sitter och knackar kollar frugan på andra skivan på fjärde säsongen av CSI Miami. Hon är ett riktigt CSI-freak. I morgon skall jag faktiskt jobba. Länge sen.

N8 N8!

*****

Vi ser inte saker som de är, vi ser saker som vi är
/Nordström/

Inga kommentarer: