måndag 30 juni 2008

Nya modeller

Tagit lite ledigt från bloggen ett tag. Tiden har inte riktigt räckt till. Typiskt semester. Tiden bara rinner iväg.

Sitter och funderar på dagens material. Tänk om vi haft dom klubborna som finns idag när vi började spela innebandy. Nån gång på stenåldern. Snacka om att vi fick kämpa med materialet. Idag är det ju räkmacka med tillrättalagda klubbor för allting. Alla kan tricksa och zorra och snurra och greja till förbannelse.

Dock finns i alla fall inte som det verkar, spelförståelse, passningsspel, och offensivt spel inbyggt i klubborna. Det måste man fortfarande lära sig själv eller vara utrustad med.

Vilket märks idag.

*****

Apropå offensivt spel; Oerhört skönt att tre av de fyra första lagen i fotbolls-EM spelade en offensiv fotboll. Och Tyskland var dessutom offensivare än nånsin för att vara just Tyskland. En seger för fotbollen!

Måste varit lite tungt för Lagerbäck att sitta i studion och höra alla hylla utvecklingen med spelet och lag som vågar spela ut. Statistiken talade ju sitt tydliga språk; Sverige sköt minst skott av alla lag och hade minst bollinnehav av alla lag.

Och en otroligt fin och känslosam hyllning av Sergio Ramos till Antonio Puerta.

*****

I torsdags såg jag på Spanien - Ryssland hemma hos vännen-legenden-galningen Lars-Erik "Larsa" Håkansson. Blev ju en ganska ointressant match resultatmässigt men vi snackade en massa gammalt och så blev jag impad av hans samling med hårdrocksskivor. Hade glömt av att den var så gigantisk.

Roligast var dock SMS:et jag fick av Larsa innan:

"Fotbollskompis hos mig ikväll? Jag är gräsis! /Barbatjock"

Bara i Norslundsgänget, mina vänner, bara i Norslundsgänget.

*****

Var på Kupolen i Borlänge i söndags. Gick in på Skopunkten. Där stod: 50%, dras av i kassan.

Hur kul är det?

Jag menar, här köper man ett par skor, går till kassan, betalar.

Och så tar dom tillbaka ena skon.

*****

I vilken del av huset blåser det mest?

Vinden.

Jag måste glädja mina wannabes LarsG och KimC, det var längesen.

*****

På fredag skall jag och frugan åka till Stockholm och bo på hotell, shoppa och äta. Och bara vara.

Utan barn.

Lyx. Välbehövligt. Underbart.

Även om barnen är det absolut finaste vi har. Och viktigaste. Alltid.

*****

Limmet, jag saknar dig!

*****

Time's up!

*****

It takes two to tango
/Nordström/

Inga kommentarer: