tisdag 17 juni 2008

Det är svårt med namn

Min gamle gode kamrat mannen-målvakten-myten Tom Wester har ju många strängar på sin lyra. Men han har lite svårt för det där med namn. Till exempel så ringde han till mig en gång och frågade om jag vill köpa en, som han sa, "jädrigt bra skiva". Och följande konversation utspelade sig:

- Med vem då ? (Nordström)
- Annie Meliss (Wester)
- Vad då Annie Meliss? Vem är det? (Nordström)
- Ja, men du vet, hon, Annie Meliss (Wester)
- Har jag aldrig hört talas om. (Nordström)
- Jo, hon sjunger ju den där bra låten nu. (Wester)
- Vilken då? (Nordström)
- Ööh, Black... Velvet tror jag... (Wester)
- Jaha, menar du Alannah Myles? (Nordström)
- Ja, just det. Var det inte det jag sa? (Wester)

I övrigt så trodde han att sångaren Boris Gardiner (som hade smörhiten I wanna wake up with you) var ett svenskt proggband som hette Boris' gardiner, alltså såna som man har i fönstren.

Men även att Al Jarreau var ett svenskt punkband.

Som hette Älgen e' rå.

*****

Tittade på Italien - Frankrike ikväll. Otroligt var Mauro Camoranesi är lik danserskan/sångerskan Petra Nielsen. Fast med skägg. Lika som bär, minst.

*****

Var till Eskilstuna och Parken Zoo på en snabbtripp med frugan och de fyra minsta barnen måndag-tisdag. Skojigt. Bodde i en stuga som var ungefär hälften av vårt vardagsrum. Och så stannade vi i Västerås och shoppade på vägen hem. Kul och se lite andra städer än gamla vanliga Falun.

På vägen till Eskilstuna passerade vi ett ställe som hette Urskog.

Vi tänkte stanna till där och fråga vad klockan var.

*****

Over and out.

*****

En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger
/Nordström/

Inga kommentarer: