lördag 21 juni 2008

Kvitterat

Skrev nån gång i bloggen om när Jonas "Silen" Eriksson i Balrog fullständigt, med all rätt dessutom, sågade en bedömning av en sekvens under en match i Mora. Eftersom Silen ofta var kapten så träffade vi på varandra titt som tätt. En av de bästa kaptenerna var han också. Detta inträffade nån tid efter matchen i Mora.

Motståndarna till Balrog (tror det var Udden, inte säker) gjorde ett mål som var på gränsen till regelrätt men ändå klart. Silen kommer fram mot mig och skall precis börja på att argumentera. Jag lägger då på en min (jag har en del olika miner, som säger en del saker utan att man behöver säga nåt typ, som jag brukar använda då och då) alldeles när han kommer fram.

- Per, varför....
- Ja?
- Du, det är väl ingen idé va?
- Nej.
- Okej.

Nordström - Silen 1-1.

*****

Idag såg jag, vad som måste ha varit, det absolut sämst arrangerade och producerade idrottsevenemanget genom tiderna. Nämligen Europacupen i friidrott i Turkiet.

Herregud, vad pinsamt det var. Har faktiskt under mina cirka 35 år som TV-tittare av idrott upplevt nåt sämre.

Och då har jag ändå sett en hel del.

Och ändå brukar jag alltid försöka ha en positiv inställning till det mesta.

*****

Trots att jag älskar Holland är det bara att lyfta på hatten och buga: Ryssland var fantastiskt bra och klart värda att vinna och skulle egentligen i rättvisans namn ha gjort det redan efter full tid.

Dessutom spelar de en otroligt fin och offensiv fotboll.

Gus Hiddink är en makalös man.

Och Andrej Arshavin var fullkomligt magisk.

Och hans smeknamn är bara så bra: Den lille tsaren.

Spassiba för den uppvisningen.

*****

I morgon blir det kanske en tur till Borlänge och Kupolen. Vem vet?

*****

Personer som saknar humor förstår sällan allvar
/Nordström/

Inga kommentarer: