fredag 17 september 2010

Blixtblogg


En blixtblogg. Det måste vara snabbare än Mäster Limmets attackblock.

Gotcha!

*

Anledningen till blixtbloggen, liksom att det inte blir någon ny i serien Innebandylegender idag, stavas S-p-o-r-t-n-i-k-C-u-p.

Dömning i dagarna tre.

Få se om det blir någon blogg i morgon.

Jag kanske ska liveblogga från cupen?

*****

I helgen ska jag döma med Conny "Voltarenmannen" Törehed. Conny ska bo hos oss, liksom Jussi "Hemulen" Nissinen.

*****

Största anledningen till att jag dömer i helgen är, för en gångs skull, faktiskt pengar. Jag älskar att döma, det är bland det roligaste som finns. Ja, jag vet att jag är galen....

Men världens underbaraste Helena ska nämligen åka en vecka till Grekland med sin syster. Det är hon värd.

Och hon behöver fickpengar. Mycket fickpengar. Men det är hon värd.

*****

Conny brukar bo ju hemma hos oss, och jag brukar bo hos Conny när jag dömer i Mora. Conny gillar Fantomen. Därför har jag köpt en mugg till Conny som han kan dricka kaffe ur när han är här.

Titta bara, vilken fin.


Men då kom jag på att det blir orättvist mot Jussi.

Men jag hann inte köpa någon, så jag fick göra en själv.

Den blev faktiskt jättebra.

Passar bra till Jussi också, eftersom han är finne.


*****

Helena har också köpt en present till Conny.

En liten bok, Conny och Ufo:t.


Men vänta nu.

Conny och Ufo:t?

Då måste ju jag vara Ufo:t.

Hmm...

*****

Nu ska jag packa väskan.

*****

Ha en trevlig helg.

Och som dom svarar i Brasilien:

Tack det samba.

*****

Kvällens låt: Halka - Kent

*****

Money makes the world go round
/Nordström/

Inga kommentarer: