lördag 29 november 2008

Sista delen av roliga föreningsnamn, bland annat

Så kom då Henke Larssons två första SSL-poäng.

Varför är jag inte förvånad?

*****

Det var länge sen det var nån lista i bloggen, därför tänkte jag göra två: Dom tio sämsta domarna jag dömt med och dom tio sämsta spelarna jag spelat med.

Skojade bara.
ppp
*****

I morse när jag kom upp så låg det en stor bunt ganska långa blonda hårtussar i sopskyffeln.

Prinsessan Ella, 5 år, tyckte hon var långhårig och hade klippt sig själv.

Det blev inte så hemskt faktiskt.

*****

Titta vad man kan använda farsans gamla VHS-filmer till:



Att bygga tunnlar med till Flexitrax-bilbanor.

Återigen en liten Ella-idé.

*****

Jag gick förbi FK Arena i torsdags innan invigningen av Visitors CenterLugnet och innan vi hade träning och var, faktiskt på riktigt (annars gör man det bara i fantasin), tvungen att nypa mig i armen för att se om jag drömde.
ppp
(Om man startar ett bantnings-center, då har man inte invigning, utan invägning)

Bygget är så jädra imponerande, och det finns inget liknande i hela innebandy-Sverige. Så stort. Så fräscht. Så modernt. Så vackert. All cred till Bosse Olsson, Jan Fahlén, Robert Schultz & de andra inblandade som åstadkommit något historiskt.

Vem kunde ana detta när man för 23 år sedan startade innebandyn i Falun genom att bygga egen sarg av garderobsväggar och svetsa egna målburar till matcherna på Västra skolan?

Makalöst.

*****

Lördagskväll hos familjen Nordström:

Pingis på vardagsrumsbordet med miniracketar och nät byggt av Lego (!). Här är bloggaren i full färd med att spela av Emil, en av Helenas Superkids, av bordet.



Observera kassen som ligger på golvet till vänster om J-O Waldner.

Jag tror jag har fått påssjuka.

*****

Sista delen av cooliga föreningsnamn:

IF Ytbehandlarna - la sitt eget golv till matcherna
IK Friscopojkarna - läskiga...
Surfarnas IF - rapporterade snabbast på internet
Nemesis IBK - man aktade sig noga för deras hämnd
Fästningens IBK - deras försvar var svårt att forcera
Gurans IBK - många körde solo
IF Fåfängan - frisyren var viktigast
Färglösa IBK - tråkig matchdräkt
IBK Kaggen - gillade öl, många kulmagar där
IBK Målgården - hade ett något begränsat spel

That's all for this time folks!

*****

Nu blir det mera pingis!

*****

Kvällens låt: Solid - Ashford & Simpson

*****

För en journalist är en människa en nyhet inslagen i hud
/Nordström/

Inga kommentarer: