fredag 28 december 2007

Jaså, inte fler

Jimmy Gunnstedt; en av Sveriges bästa och elegantaste backar och dessutom mycket trevlig. Legendaren från Tomasgården och landslaget som kunde döda en hel utvisning. Själv. Dessutom gjorde han alltid mycket poäng.

En gång, på 90-talet, när jag var i KarlstadStjärncupen (alltid denna Stjärncupen) sprang jag på honom efter att inte sett honom på ett par år. Eller sprang på, jag dömde och han var publik. Matchen gick mitt i natten och Rönnbys damer spelade och jag tror han hade sin flickvän i laget. I pausen kom han fram, lite så där susig som man är när man vart på krogen och haft roligt och sa på sin lite släpiga västmanländska: Tjäänare Noordström! Kuul och see dig!

Så berättade han att han trappat ned lite och spelade back i nåt Västeråslag i division 1. Hur går det då ?, frågade jag. Ja, så där, sa han. Jag gjorde 104 poäng förra säsongen. Men det ska man ju. Sen var jag tvungen att blåsa igång. Men det var riktigt kul att träffa honom igen.

104 poäng. Som back. Det ska man ju.

Jaja.

*****

Undrar om Carl i Kvarnsvedens IBC är Stam-gäst i bloggen?

*****

Sitter tävlingsledare här uppe på Gorby's Cup och fick ett till roligt återseende. Kalle Dahlin, världsmästaren i orientering, skulle spela i motionsklassen. Vi kamperade ihop ett år i samma kedja i Viking Line Cup då vi för övrigt vann klassen. Och trots att jag gjorde nio mål i en match så vann han poängligan. Behöver jag säga att vi var ett fruktat radarpar och att han var ganska vass på innebandy också.

Trots att han höll på med orientering var han alltså inte så avskärmad.

*****

Lovade ju innebandydalarnas coolaste och ovanligaste namn mellan 1989 och 1999 och här kommer del 1. Absolut sanna allihopa.

Ann Signal
Erik Fisk
Jim Dammare
David Look
Anders Rull
Kim Stolpe
Daniel Målare
Robin Igel
Lars Grus
Malou Juvel

*****

Den mätta dagen är aldrig störst, den bästa dagen är den av törst (Karin Boye)

*****

Ta chansen när den kommer; den kommer kanske aldrig tillbaka
/Nordström/

Inga kommentarer: