måndag 31 december 2007

Happy New Year!

Årets sista Dag. Årets sista Blogg.

Var och köpte Alvedon och plåster på sjukhusets apotek. Man har byggt om Falu Lasarett, skitsnyggt, speciellt ingången. Men jag tänkte på en sak. Det står "Huvudentre" med fina lysande bokstäver ovanför ingången. Okej, det köper jag.

Men var ska resten av kroppen gå in?

*****

När jag och Håkan dömde fick man förr i tiden ofta fika, dvs mackor, kaffe och läsk av lagen. På elitnivå var det en regel och på distriktsnivå mer eller mindre en oskriven lag. I Dalarna var det speciellt i Skönvikshallen i Säter som man fick mycket härlig fika. Där huserade tre klassiska lag: Gustafs IBK, IBK Åsen och Jönshyttans AIK, tyvärr är alla numera avsomnade. Av nån anledning var Håkan och jag där ofta och dömde. Undrar vem som var domartillsättare på den tiden?

Ett problem fanns dock: Varken storebrorsan eller jag drack kaffe och båda gillade Coca Cola, vilket innebar att vi oftast fick två lika burkar. För att undvika sjukdomsspridning, att nån nallade och annat brukade vi märka våra burkar.

Detta enligt följande:

S eller L
U eller G
S eller F
O eller G

som stod för

Snabb eller Långsam
Ung eller Gammal
Smal eller Fet
Ond eller God

Behöver jag säga vem som var vem?

*****

De sista coola sanna innebandynamnen i Dalarna 89-99, kommer här, och de bästa kommer sist.

Lars Torris
Jonas Spåman
Adam Papp
Chi Fat Man
Hecko Sahara
Sheriff Elawa
Salihu Diamant

*****

I morgon kommer, enligt Nordström, höstens bästa.

*****

Kvällen kommer som alltid att avslutas med världens bästa nyårslåt, ABBA:s Happy New Year.

Jag önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År!

*****

What goes around, comes around
/Nordström/

Inga kommentarer: