måndag 12 maj 2008

Bull's Eye

Tränade (i två olika perioder) under drygt fem lyckosamma och mycket, mycket roliga säsonger Envikens IF:s herrar i division 2 och 3. Ett gäng otroligt duktiga och roliga killar med en enormt bra sammanhållning.

Jag hade även förmånen att under den perioden få arbeta med den bästa jag mött i idrottsvärlden, tyvärr avlidne, Torbjörn Forsberg som var sportchef och allt-i-allo i innebandysektionen. En fantastisk idrottsledare, människa och vän som jag saknar oerhört.

Innan jag började träna killarna i Enviken så dömde jag dom rätt så ofta. Och visade ut dom lika ofta eftersom de inte hade spelat seriespel så länge och dessutom spelade rätt så tufft och snackade en hel del... Ett antal tvåor, femmor och två-plus-tior ramlade in på kontot.

Därför var jag väl inte lika populär hos dom då som jag (tror jag) blev sen. Även om de senare erkänt att det var bra läropengar. Hursomhelst, allt detta har lett till en ganska rolig skröna. En av killarna i laget, Gustav Jones, har jag skrivit några gånger om tidigare i bloggen. En skön men lite kaxig kille, men ganska snäll längst inne. Det snackades om att han brukade kasta en del pil då och då.

Med en bild på mig som måltavla.

Som sagt, detta var innan jag började träna dom. Och Gustav bedyrar att det inte var sant utan bara en skröna. Men vid det här laget så känner jag Gustav rätt så bra. Och jag undrar jag... Om man säger så här: det är inte helt otroligt att det är sant.

Väldigt, väldigt mycket humor, oavsett. Det kan jag bjussa på.

Och bättre vara Bull's Eye än Bullshit.

*****

*Pool avslutade säsongen med en stabil seger (2-0) mot Tottenham. Men stackars, stackars Isaksson. Åtta mål i baken. Hejdå Svennis? Och Magica-Torres slog Ruud van Nistelroys rekord vad gäller flest mål första året av en utlänning i PL (märklig mening, kan den verkligen blivit rätt?). Stort!

*****

När jag gick på gymnasiet fick en av Naturklasserna för sig att dom skulle åka rullskridskor inne i skolan och se hur länge dom kunde åka innan någon sa till dom.

Efter sex och en halv minut körde dom på skolans skyddsombud.

*****

Lilla Prinsessan har precis lärt sig att cykla utan stödhjul. Ett stukat finger och lite skrapsår här och där har det kostat men nu rullar (vinglar) det på bra. Du är min lilla SuperGirl, Ella!

*****

Nu måste jag sortera papper och räkningar. Dessa har en fantastisk förmåga att samlas på hög.

*****

Om du tror att du inte har något med jordens problem att göra, då är du ett av dem.
/Nordström/

Inga kommentarer: