lördag 10 maj 2008

En bild säger mer än tusen ord

Lite trött i ögat idag så det får bli mycket bilder...

Löptest under elitdomarkurs. Har precis jagat förbi Janne "Okääääj" Ögren, ligger tätt bakom Kjell Persson och en annan kollega. Laddar för att spurta om på sista varvet. Dåvarande förbundskaptenen Christer Olsson håller koll på klocka och mållinje.

Efter samma löptest. Lägg märke till alla moderiktiga kläder från 90-talet. Längst upp till vänster står bror Nordström och - Michael Fasth!

Ser ut som Micke fått syn på nån sällsynt fågel...

Ett härligt gäng samlade vid nån kurs. Lägg märke till Patrik Schavon (mångårig hjälte på SIBF:s kansli), Urban Karlsson (nuvarande tränare och sportchef i Dalen) i mitten och så längst ut till höger, Kristinebergs AIS stolthet, Conny Törehed. Spelare, tränare, domare, kassör i DIBF, cupgeneral, ja säg vad han inte är. På den här tiden dock något smalare, snyggare och yngre.

Betydligt yngre.

Fyra glada laxar efter Junior-SM och landskamper i Borlänge. Alla mina arbetskamrater var mycket kompetenta. och trevliga. Bilden påminner för resten lite om Brasses Lattjo-Lajban-Låda.

En skall bort. Det är jag.

De tre andra har nämligen fortfarande håret kvar.

Slutet av 90-talet, kanske början av 2000-talet. Final i Dragplåstret, en drogfri turnering för högstadieklassare i Falu kommun. Kolla publiken! 2000 personer letade sig in. Värre att döma än alla SM-finaler. Ingenstans att ta vägen. Världens oljud. Men innebandy när den är som bäst!

*****

Zzzzzzz....

*****

Qou Vadis?

/Nordström/

5 kommentarer:

Erra sa...

Skulle kunna vara Pontus Berger i ledningen på bild 1.

MoggMaster sa...

Sha Per. Kul att se alla nostalgiska bilder. Kommer du ihåg ett lag som hette STB 80 ? Jag kommer att länka din blogg från min sida.
// Blogg Mogge.

Per Nordström sa...

erra: Stämmmer bra, Pontus Berger är det nog. Från Mölndal har jag för mig. Knäckte honom också på slutvarvet...

moggmaster: Jodå, nu när du skriver det så kommer jag ihåg STB. Som ibland stavades S-T-B har jag för mig. Tror vi mött dom med nåt av Falu IBK-lagen.

Har så mycket i huvet så ibland behöver man påminnas.

/Nordström

MoggMaster sa...

Om man går in på vår lagsida, www.laget.se/vallentunaibkdam så kollar man info på min fru. Katja forsman hon har STB som moderklubb. Dom hade ju även ett damlag under någon/några säsonger.

Pontus sa...

Hej! Sitter en fredagskväll i slutet av oktober i Kållered och ramlar in på denna blogg av en tillfällighet(?) då jag googlat på mitt namn (=fåfängt?). Ser att det bilden är inlagd för snart ett halvår sedan. Snabb har man aldrig varit, snarast uthåligt seg... Jädrans va kul att upptäcka en bild från förr. Från vilket förbundsdomartest är bilden från? Hälsningar Pontus Berger