onsdag 23 april 2008

Före sin tid

Otroligt. Vad sägs om detta? Kan vara det första datainnebandyspelet. Framtaget av Tarkett (!) nån gång mitten/slutet av 90-talet.


Och så en liten beskrivning hur man spelar:


Och så det roligaste av allt: En epilepsivarning!


Känns som lite tveksam marknadsföring.

Tack Peter "Linken" Lindkvist som hade detta spel kvar och fixade bilderna. Linken är för övrigt också en av legenderna från Falu IBK, och som därmed är en av dom som startade innebandyn i Falun. Respekt!

*****

Knäet känns nästan bra nu och febern är obetydlig. Död åt alla bacillusker!

*****

Barcelona – United 0-0. Fördel United kanske?

*****

Lite fler felsägningar och annat från min citatsamling av innebandyfolk 1993-2003:

- Det blir femkamp den trettiosista

- Han halkade och slog golvet i marken

- Lyssna här ska du få se

- Han var ganska stor för att vara så liten

- Det är mindre kvadratmeter i den här hallen

- Vad händer när buren blir pullknuttad?

- Du är blind och jag är döv då blir vi dövstumma

- Har du haft sista april i halsen

- Vi festade inte, vi drack bara en massa öl

- Du är så smal så du skulle få plats på tre stolar

- Om du inte är snäll så kommer jag att släppa in självmål bakåt

*****

Ovanligt: en tvätt skall hängas. Och en diskmaskin plockas ur. Och alltid mitt i natten.

*****

Man måste lära sig krypa innan man kan gå
/Nordström/

1 kommentar:

David Jansson sa...

Personligen älskade jag innebandyspelet från vi-kolsyrar-inte-företaget Mer. Helt undebart att få vara Johan Skogeryd, till exempel. Och kommentatorn som skrek "vilken räddning!", hela tiden.