söndag 27 april 2008

Only fools fall in love

Under flera år spelade jag i Nattraiden i Borlänge (världens största turnering 3 mot 3 med små mål). Ofta stötte jag på (och mötte) min gode vän, världens bästa innebandyspelare genom tiderna, Jonatan Kronstrand. Så även det här året. För övrigt samma år som jag, dumt nog, utmanade honom på match. En mot en. Men det har jag skrivit om tidigare.

Hursomhelst, vi gick och minglade runt och kikade på lite matcher. Då visade det sig att Jonte hade fått en liten "crush" på en av tjejerna i Falu IBK. Han ville hemskt gärna gå och se en match med denna tjej men vågade inte gå dit själv. Så jag fick följa med som alibi. Vilket jag självklart gjorde.

Storstjärnor brukar ju ha förkläden med sig.

Jonte fick se matchen, blev glad, och så hade man en upp på honom.

Per Nordström, förkläde.

*****

Legenden, Idolen, Förebilden Jimmy "Limmet" Lundin har flyttat från istrakterna i norr till, som han själv skulle säga, Storbyn. Han skall vara med och träna Caperio Täby. Stort! Ett passande lag till en passande personlighet. Det tråkiga är att han lägger ned bloggen. Han har ju gjort det en gång förut och återuppstått men nu verkar det vara "over and done".

Hursomhelst, han är anledningen till att jag började blogga, min inspiration, och han har också pushat mig under hela tiden.

Limmet aka Mr Glue aka Klistermannen, jag önskar dig all framgång och lycka!

*****

Ibland kan det bli så kul, utan att det är meningen. Följande stod i tidningen häromdagen: Kräksjukeepedemi ombord på lyxkryssare.

Hälften av passagerarna är däckade.

Jojomän.

*****

Läste en riktig sågning i Expressen (som utnämde Sveriges sämsta bloggare) idag angående Brolles (artisten, inte vår härliga tränarlegend i IBF alltså) blogg. Så här löd omdömet:

"Inläggen är så intetsägande att en lågstadieelev utan fingrar hade kunnat prestera bättre."

Herregud. Då måste man vara riktigt dålig. Nu snackar vi inte sågning längs fotknölarna.

Utan nu snackar vi att ta bort fotsulorna med osthyvel.

*****

Var på IBF Faluns avslutningsfest igår, vilket var en mycket trevlig tillställning. Det bjöds på, förutom god mat, diverse utmärkelser, tävlingar och överraskningar. Mattias Helgesson blev årets herrspelare och Hannele Jansson årets damspelare. Båda två mycket välförtjänta.

Dessutom delades ett pris ut för första gången: Årets IBF:are. Detta pris hamnade, oerhört, otroligt, fantastiskt välförtjänt hos föreningarnas (Elit och Ungdom) största eldsjäl. Birgitta Bortas. Så riktigt! Salut och respekt!

Apropå överraskningar. Att se ordförande Fahlén, klubbdirektör Schulz och speedkulan Wagneryd i solbrillor, vita byxor och färgriktiga skjortor röja loss till Herreys Diggi-Loo, Diggi-Ley var - om inte magiskt, så i det närmaste utomjordiskt.

Så underbart när folk bjuder på sig själv. Och att dom gjorde det, det var väl årets understatement.

Rikigt kul och trevligt var det i alla fall och nu hoppas vi att detta blir en återkommande tradition.

*****

Kan man heta Anders Tatement för resten?

*****

'Pool hämtade i alla fall in 0-2 mot ett Birmingham som krigar för livet i PL. Snacka om att Seb Larsson kan göra fantastiska frisparksmål.

Nu är det bara att vänta in veckans CL-rysare. Eller kanske CL-Riisare. Jag vet inte.

*****

Låg och funderade på dagens teknik. Hur det blivit. Kom och tänka på indianerna som körde med röksignaler. Det måste ha varit ännu svårare.

Jag menar, tänk er följande situationer:

Om man eldade för mycket, eller fel grejer så det blev svart rök:

- Är du förbannad eller vad är det?

Om det skulle börja blåsa medan man höll på:

- Men du, vad fort du pratar!

Eller kanske, om många sände röksignaler samtidigt:

- Fan också, nu är det upptaget igen!

Och slutligen:

- Öö du, jag måste lägga på. Det börjar att regna här.

Dagens kommunikationsproblem är ingenting mot hur dom hade det.

*****

Snacka om att detta blev ett flummigt inlägg.

Natti Natti!

*****

Den som har en lever får se
/Nordström/

Inga kommentarer: