onsdag 9 april 2008

God natt!

Jag och Peter "The Big Kahuna" Bergestål var som jag tidigare berättat ofta i klassiska Östra skolan i Grängesberg (ingen annan ville åka dit) och dömde på fredagskvällar. Så var det också den här kvällen och vi var mitt uppe i en match.

Innan jag går vidare , backar vi bandet lite. Nån helg före hade en protest inlämnats efter en match då en del av lyset slocknar i hallen. Domarna hann inte blåsa av och ena laget gjorde mål och efter det blev det en himla palaver.

Tillbaka till matchen i Grängesberg. Peter hoppar undan för ett par spelare som kämpar om bollen, upp på en bänk och - släcker lyset i hallen med armbågen! Vi måste båda ha haft protesten för nån vecka sen i minnet för jag lovar två saker:

Aldrig har någon tänt ett lyse så fort som Peter gjorde då.

Aldrig har jag blåst av en match så fort som jag gjorde då.

Det var knappt nån som han fatta vad som hände.

*****

Kanske, kanske är jag på väg att ta upp tränarkarriären igen. Måste ta en diskussion med min underbara hustru. Det skulle vara otroligt kul för suget finns där igen men frågan är om det går att pussla ihop. Nånstans långt där inne finns det en längtan att döma på förbundet igen också. Och då snackar vi inte division 2-nivå... Men vägen dit tar förmodligen för lång tid och man är ju inte direkt ung längre...

*****

I en magisk fotbollsmatch igår (en av de bästa jag sett på länge) gick 'Pool vidare i CL genom att slå ut Arsenal. Ett fantastiskt mål av Magica-Torres, ett superinhopp av Ryan Babel och en iskall straff av Gerrard såg till att man får vara med om fler fester. Go Reds! Lite synd om Gunners var det dock...

*****

Till nästa gång!

*****

Under ytan är vi alla små
/Nordström/

Inga kommentarer: