tisdag 22 april 2008

Oooops!

Dömde en match på Lugnet en gång där det var en spelare som hela tiden satte upp handen i ryggen på motståndarna. Fast självklart tyckte han inte det själv - det är ju den mest klassiska avblåsningen av alla där ingen nånsin gjort det. Och när jag säger hela tiden, så var det verkligen hela tiden. Vi varnade honom, vi blåste frislag mot honom. Han blev till slut utvisad för egna (alltså inte på laget) upprepade förseelser. Trots detta fortsatte han. Satte upp handen i ryggen och tryckte till i varenda närkamp. Och åkte ut två gånger till för detta! Varje gång helt oförstående, hävdandes att han alltid hade båda händerna på klubban och aldrig släppte greppet.

Under hela matchen protesterade han och så även efter. Han kunde absolut inte förstå varför han åkte ut, han hade ju absolut inte gjort nånting. Och tyckte att allt var helt otroligt. Vi lät väl honom bjäbba klart efter matchen och så var det lugnt. Då fick vi se att hemmalaget av någon anledning hade videofilmat matchen. Och då tändes såklart en lampa i Nordströms huvud. Jag bad att få en kopia av filmen, vilket jag också fick. Denna skickade jag sen till spelaren (kollade i telefonkatalogen) som hade åkt ut för dessa upprepade händer i rygg som han absolut inte gjort.

Några dagar efter jag skickat kassetten fick jag ett brev som innehöll ett vitt papper med ett enda ord på.

FÖRLÅT.

*****

Knävärk, illamående och huvudvärk gjorde självklart att jag missade kompisgatheringen på O'Leary's och supermatchen Liverpool - Chelsea.

Såg dock sista 20 minuterna. Och herregud. Vad tänkte John Arne Riise på? Det måste vara årets blunder. Snacka om att förstöra för laget. Både ära och miljoner. Men jag lider något fruktansvärt med honom. Skillnaden mellan 1-0 och 1-1 i såna sammanhang är ofattbart stor.

Jag fick bilden framför av ett klipp från Tom och Jerry där Jerry slår ner Tom i jorden med en klubba.

Så måste Riise ha känt sig.

*****

Lite fler citat från min samling av "grodor" från innebandyfolk 1993-2003:

Krockkudde kan vara bra att ha. Eller skumgummibil.

Jag skulle tappa bort mig själv om jag inte satt ihop.

Nu sitter jag för långt fram, och egentligen för långt bak också.

Det var en tjej som bröt skorven.

Kolla vilken mun, han tuggar som en zebra.

Micke, har du heltäckningsjacka på dig?

Hon bröt en fot i benet.

Målvakten läste spelet .... tyvärr var han analfabet.

Jag är så fruktansvärt förkyld i näsan.

Mamma, nej, jag menar Thomas.

Kan ni skynda er för jag måste ha lite bråttom.

Robban gav mig en abborre i ögat under matchen.


*****

Nu måste jag ta penicillin.

*****

Ingen kan allt, men alla kan något
/Nordström/

Inga kommentarer: