måndag 10 mars 2008

Back in business!

Mitt ofrivilliga blogguppehåll är äntligen över. Så här många dagar har jag inte varit bloggfri sen jag startade tror jag. Abstinensen att skriva har varit stor, men tiden obefintlig. Men nu har livet lugnat ner sig en smula.

*****

"Du är totalt jävla hjärndöd. Du är helt jävla CP. Du är den sämsta idiot jag sett. Och du din skada är medfödd."

Det var mig han menade. Orden yttrades av en lite arg målvakt under en träningscup 1997.

Han blev avstängd i sex veckor. Och missade hela avslutningen i division 1.

Det roliga med denna lilla anekdot är att efter detta hände något. Killen åkte aldrig ut efter detta och uppvisade en helt ny attityd. Han bad även om ursäkt.

Det går att lära gamla hundar att sitta.

*****

Häromdan ringde telefonen på jobbet. Jag svarade.

- Dalarnas IBF, det är Per.

- Hej Per, det här är Tomas Ledin.

- Ööö, hej.

Det framgick ganska snabbt att det inte var den Tomas Ledin.

Men det var rätt kul ändå.

*****

Läste för övrigt i FK-sporten att man hade kört SM i Freestyle.

Måste man ha bra hörlurar för att vara med där?

*****

Nu är serielunken över för lagen i Elitserien respektive Superligan. Pixbo - Falun och AIK - Falun är intressanta matcher. Jag hoppas att Faluns herrar kan skrälla och jag tror att Faluns damer gör det.

****

Även transportsträckan i 10 000-matchers Elitserien i ishockey är över. Nu kanske det kan bli lite spännande i alla fall. Kanske. Det mest spännande blir nog trots allt kvalserien med matcherna mellan Leksand/Brynäs/Mora. Roligast - och galnast - av allt är nog Boorkens comeback i Brynäs. Hallå, hur tänker man? Jag tvivlar inte på Boorks kompetens, tvärtom, men kan det verkligen funka?

Får han sparken om motståndarna gör första målet i första matchen eller?

*****

Älskar storyn om basketdomaren som till slut tröttnade på det ena lagets gnäll och tjat. Helt sonika gick han och satte sig på avbytarbänken mitt bland spelarna. Han satt där en stund och sen sa han:

- Fan, grabbar, ni har ju rätt. Man ser MYCKET bättre härifrån.

Så jädra iskallt.

Och ännu bättre blir det att han faktiskt satt där i tre-fyra minuter och dömde.

Helt underbart.

*****

*Pool tuffar på bra och Fernando Torres regerar fullständigt. I morgon (tror jag) väntar en kanonmatch vs Inter.

- Go 'Pool! Go 'Pool! Go 'Pool!

*****

Kalle Seiler från Sandviken är ju en gammal domarlegend i innebandy. Vi hedrade faktiskt honom ett år då vi var ett gäng innebandypolare som spelade en jättestor brännbollsturnering i Falun.

Vi hette nämligen Kalle Seiler Fan Club.

Stort.

Laget innehöll bland annat blogglegenderna Larsa och Idof, IBF-herrtränaren Patrik Bäck, fd elitseriespelarna Magnus Jernberg och Peter Lindqvist, fd IBK-spelaren och IBF-tränaren Daniel Thunstedt (mannen med världens längsta överkropp i förhållande till underkroppen), fd damlandslagsspelarna Malle Helmersson och Petra Nygren samt Saxdalen-Janne, som jag skall skriva mer om i framtida bloggar. En gammal härlig klasskompis från högskolan som gjort en hel del roligt.

Spelet var inte lika stort.

Bollen var för hal, slagträna för små och motståndarna dopade. Och domaren mutad.

*****

John Blund surfade just in.

*****

Mod är detsamma som intelligens under press
/Nordström/

2 kommentarer:

atomic_punk sa...

Vad hade målvakten gjort och vad dömde du som gjorde honom så arg?

Per Nordström sa...

Han hade fått en tvåa för hårt spel i mitten av sista peroden och sen en tvåa mot slutet för protest. Och ändå sa vi till både honom och lagkaptenen, och varnade...