torsdag 13 mars 2008

Superkultiga spelartrupper och legendariska ledare

Nostalgitrippen från förra blogginlägget fortsätter. Kolla bara in de två kvarvarande spelartrupperna från säsongen 1995/1996 nedan; snacka om fullsmockat med profiler, personligheter - och stjärnor!

Fornudden IB
Jens Hansson, Örjan Skogström, Mats Forslund, Marcus Hagerud, Dennis Cimitian, Lars Fogelberg, Thomas Fogelberg, Stefan Eklund, Mikael Björkén, Stefan Eriksson, Håkan Marklund, Einar Humlin, Roger Östergren, Mats Ågren, Mikael Gunnarzon, Peter Fischerström, Anders Kihlmark, Patrik Nyqvist, Per Karlsson, Lars Wester, Lennart Johansson och Daniel Wåg.

Balrog IK
Nicklas Lärnvåg, Mats Andersson, Gustav le Juge, Andreas Dahlström, Linus Jönsson, Christian Hellström, Bruno Lindberg, Jonas Eriksson, Conny Svensson, Nicklas Hedståhl, Micael Holmström, Leif Sipilä, Thomas Brottman, Peter Lundin, Nicklas Grufman, Jan Skald, Jonas Rosqvist, Christer Svensson, Kristian Houtari, Mikael Kling, Patrik Westlin och Dan Södergren.

Den sistnämnda måste vara truppernas trupp.

*****

För att inte tala om hur många klassiska - och bra - ledare som verkade under denna säsong i Elitserien. Snacka om namedropping:

Rolf Sipilä
Andras Czitrom
Christer Alkelöw
Peter Kokocha
Staffan Thönners
Håkan Wirén
PerLindfors
Magnus Athley
Stefan Grääs
Tomas Eriksson
Tomas Colling
Jan-Inge Forsberg
Anwar Samuelsson
Jan Reinitz

Mycket kunskap där...

*****

Nöden har ingen lag. Det uttrycket fick en helt annan innebörd när jag kikade in på nätupplagan av Expressen idag. Där stod det om en kvinna som suttit på toaletten i - två år. Herregud. Skinnet hade fastnat i toalettstolen så man fick lov att ta med en del av den för att få loss henne.

Det mest fascinerande var pojkvännens kommentar om varför hon inte kommit ut:

- Jag frågade henne varje dag om hon ville komma ut men varje gång sa hon: jag kommer ut i morgon.

Jaja, men då var det ju helt OK.

IQ fiskmås.

Jag skall aldrig mer klaga över en kall toalettring eller om det är slut på papperet.

*****

Ikväll vankas det Pixbo - Falun på TV. Bortaplan, dålig form och massor av skador och sjukdomar gör att Falun har ett perfekt läge. Tyvärr har jag Tävlingsmöte på jobbet ikväll så jag missar nog matchen.

*****

Falun på TV? Tycker jag känner igen det.

*****

Nu måste jag göra några Overhead. Det är bara så drygt och sträcka upp armarna.

*****

Quo vadis?
/Nordström/

Inga kommentarer: