onsdag 10 oktober 2007

Det är tanken som räknas

Fotbollsmatch. Regnigt, blött och halt. Spelare kommer "ren" med målvakten. Stressad av back, backen är dock en halvmeter efter, men försöker ändå men når inte fram. Skytten halkar till av sig själv, kommer ur balans och bollen rinner iväg ut över kortlinjen.

Domaren blåser straff.

Försvarsspelaren fattar ingenting och är helt förtvivlad.

- Men domarn, jag rörde honom inte, jag gjorde ju inget!

- Nej, men du tänkte.

*****

Var förr på turnerning i Göteborg lite då och då. Ett domarpar som var bra på den tiden var Magnus Athley och Anders Lindqvist, jag tror de var från Småland. De var som sagt bra men tyvärr var väl inte Athley direkt ödmjukheten personifierad. Duktig men lat, sprang inte mer än han behövde och var väl lite allmänt överlägsen.

Damfinal mellan HSK från Falun och nåt lag. Athley verkade dock inte så intresserad utan gick mest och pratade med lite Balrogherrar som satt vid ett fik nära planen. Vilket fick till följd att han inte blåste så mycket.

Till slut var HSK:s tränare Urban Jansson (sedermera landslagstränare) tvungen att fråga: Varför blåser du inte? Varpå Athley svarade: Naaj, det är ju damer...

Om blickar kunde döda.

*****

Jag tror, men jag är inte säker, att jag måste vara ensam om att ha spelat och dömt i samma match. DM-match, Leksand borta. Domarna från Mora behagade inte dyka upp. Brorsan som egentligen var coach fick hoppa in och döma. Första dömde han själv, andra var jag med och flöjtade (det blev lite stökigt i slutet på första) och sen fixade han sista själv igen.

Snacka om dubbla stolar. Det var fasen en hel soffgrupp.

*****

Har sett att Andras Czitrom har börjat att blogga, liksom Michael Fasth och att Christer Gustafsson skall skriva en mastodontbok om innebandyns historia. Jag har haft mycket att göra med alla tre genom åren, och man får tycka vad man vill, men jag tror inte folk förstår hur mycket dessa tre herrar har betytt för innebandyn och dess utveckling.

Jag är stolt över att få ha verkat samtidigt som dessa legender!

*****

Tre klassiska kassetbandsorter från 80-talet:

Maxell
TDK
Sony

*****

Se Sling Blade; en fantastiskt film med Billy Bob Thornton i sitt livs roll. Han spelar en lätt utvecklingsstörd man som blir vän med en liten pojke som har det svårt. Überspel av Thornton, liksom den som gör pojkens roll.

*****

Frugan jobbar kväll, kommer snart hem. Måste sluta nu om hon skall mötas av ett hopplockat och uppstädat hem, det är hon värd!

*****

Häst är bäst på macka
/Nordström/

Inga kommentarer: