onsdag 16 januari 2008

Close your eyes

Under tiden i Falu IBK hade vi ibland lite dåligt med målvakter på träningarna och då hade vi en kille som brukade ställa upp. Han var dock lite skotträdd. Det gick an så länge det var dribblingar och två-mot-en och liknande. Och när det var spelare som inte sköt så hårt. Däremot, om det var någon som han visste sköt väldigt hårt så brukade han vända sig bort eller blunda redan innan den personen sköt. Vilket fick till följd att en del bollar bara rullades in efter skottfint... Men han kämpade på och ställde upp i alla fall. Men som sagt, hårda skott och bra skyttar gillade han inte.

Konstigt. Han blundade aldrig när jag sköt.

*****

Jag gjorde ju faktiskt rätt mycket mål i min karriär, trots att jag inte kunde skjuta. Jag var väl ganska bra på det gamla hederliga slagskottet, och hade hyfsad backhand och handledare.
Men mina dragskott dödade inte ens sorkar. Om jag nån gång på nån träning lyckades hänga in nåt dragskott tittade dom bara på mig och träningen liksom stannade av. Så skakade dom lite på huvudet och sa: nää.

Satte en gång en straff. Hade redan gjort fyra mål och skulle slå nåt klubbrekord så jag fick slå straffen. Domaren (Som var legenden Peter Bergestål) blåste igång straffen, jag tog några steg och halvvägs kvar till mål lappade jag på ett riktigt kanonslagskott. Rä-rä-rä-rätt upp i krysset. Peter signalerade för mål. Efter målet kom han fram och viskade:

- Egentligen var det solklar hög klubba men eftersom det var så snyggt så dömde jag mål ändå.

Coolt.

*****

I det uppmärksammade våldtäktsmålet mot Tito Beltran stod det i Expressen att Carola Häggkvist hade erbjudit sig att be tillsammans med barnflickan men att denna tackat nej till erbjudandet.

För att de hade olika trosuppfattningar.

Man hade nog inte en tanke på vad man skrev. Men det blev roligt. Makalöst roligt.

*****

Hittat ytterligare kollektioner med Jolly-klubbor.

Från 92/93:

Jolly Queen och Jolly Prestige - klubbornas Rolls Royce. Det ni!

Och från 93/94:

Kid - För tuffa tag!
Junior
No1
Ultra
Lady
Champion
Viking
Ultra Light

och, grädden på moset:

Floor King - klubban för krävande spel på elitnivå.

Jodå.

*****

Ju mer jag läser, desto bättre blir Niklas Jihdes blogg. Cred!

*****

Underbar kommentar från en liten kille, han kan inte varit mer än 8-9 år:

- Domarn, kan du bli utvisad?

Så naturligt. Och härligt.

*****

Mañana. Perhaps.

*****

Shaken, not stirred
/Nordström/

Inga kommentarer: