lördag 12 januari 2008

Utvisning på Repeat

Det finns vissa spelare som aldrig lär sig. Som åker ut på samma sak år efter år. Och aldrig kan acceptera det. Och så finns det dom som alltid är mycket medvetna om vad de gör. Och gör det ändå. Om och om igen. Och accepterar det.

Riktigt skön var en lirare som spelade back i Tjärna Ängars (Borlängelag) IF. Han åkte alltid ut för fasthållning. I anfallszon, i försvarszon, när han dribblade själv, när han blev avdribblad och nästan under pauserna också. Han markerade genom att hålla fast i motståndarens arm. Vet inte hur många gånger jag visat ut honom för det.

En match hade han åkt ut tre gånger innan halva andra perioden gått. Och alldeles efter den tredje utvisningen står karln och håller i en arm på en motståndare framför det egna målet.

Min arm åker upp och jag ropar "avvaktande!", spelet pågår en stund, sen bryter laget och jag blåser av. Innan jag hinner säger något börjar han gå mot utvisningsbåset, tittar på mig och säger:

Jag vet, domarn. Det var fasthållning va?

Skönt med killar med självinsikt.

*****

Trots ytterligare ett Torres-mål blev det poängtapp igen för 'Pool. Sorgligt.

*****

Detta är så nostalgiskt för oss som var små i början på 70-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=Uj3WNYYzPv4&feature=related

Simma lugnt!

*****

Efter tusen års dömningar fick jag vara med om något nytt idag när jag dömde en herrtrea. Brandlarmet gick 2.58 kvar av andra perioden. Det var bara att blåsa av och vänta. Det var dock falsklarm så vi kunde köra igång igen efter lite ommöbleringar av perioder och paus.

Har varit med om att det regnat in, att lyset slocknat, att dörrlarm gått och att strömmen försvunnit. Men detta var alltså en ny upplevelse.

Det hade kanske gått för hett till på planen? Eller så hade nån skjutit en rökare?

*****

Satt och funderade lite på Tour de Ski. Det har ju blivit en succé. Skulle man inte kunna köra samma sak med simningen för att göra den lite mer rolig och spännande? Dela upp världscupen i lite olika etapper och så avsluta med nåt klatschigt.

Jag menar, tänk er Alshammar, Kammerling och de Brujn i en Tour de Swim. Man kör en etapp ute, en inne, nån etapp på kortbana, en på långbana, lite isvak, en etapp klädsim, Vansbrosimningen och så avslutar man med en jaktstart.

Uppför ett vattenfall.

*****

Buenos Noches!

*****

There can be only one
/Nordström/

Inga kommentarer: