fredag 18 januari 2008

En räv bakom örat

Killar och tjejer har inte alltid lika humor. Detta uppdagades om inte annat vid ett cupspel i Gävle nåt år under 90-talet då både IBF Faluns herrar och damer deltog. På vägen till Gävle råkade en av herrbilarna köra på en räv så den dog. Några, skall inte nämna några namn, plockade upp räven och tog med sig den. Det kan ju inte ha varit speciellt fräscht...

Men det var inte nog med detta. På natten smög någon upp och hängde upp räven i ett rep utanför rummet där damerna sov med en omkullvält stol bredvid. Och med en lapp runt halsen där det stod "Förlåt mig". Så makabert.

Att detta inte uppskattades inte av den första damen som gick ut är ingen överdrift.

*****

Såg sista halvan av en film på Canal+. Den hette Snakes on a plane och det var nog den sämsta B-film jag sett. Men den var så där dålig så jag var tvungen att titta klart. Det var liksom ingen idé att slingra sig. Den var så där dålig så man nästan får ångest. Och ändå var Samuel L Jackson med. Stackarn.

Det hade varit roligare med Snails on a plane.

Tänk och se en film i slowmotion.

- Vi måste akta oss innan sniglarna kommer!

- Det är lugnt, vi har två veckor på oss.

*****

Härlig start på handbolls-EM, 24-19 på Island. Gurkburk!

*****

Satte för skojs skull in en träffräknare på bloggen i tisdags kväll. Idag, två dygn senare är antalet träffar över 320. Sjukt.

*****

Och stackars, stackars Tito Beltran som både svimmade, kräktes och fick hjärtbesvär. Jaja, om det börjar bli obehagligt och man inte kan stå för det man gör så blir det lätt så där...

*****

Var det nån mer än jag som tyckte att Carola såg ut som en flodhäst på Idrottsgalan?

*****

Mannen, myten, menisken Patrik "Idof" Idofson har många fördelar men han ska nog inte dricka för många öl. Ett år, när vi i IBK-gänget firade nyår på en kinesrestaurang, hade han tagit ett antal öl som inte var av stuket lätt. Vilket märktes när det blev hans tur att beställa mat. Han skulle ha fyra små rätter med sötsur sås. Hur det gick? Sådär.

- Jaha, jag vill ha fyra små rätter med schötsut...ääh!

- Jag vill ha fyra små rätter med störscur...

- Jag vill ha fyra små rätter med surstöt...vafan!

- Jag vill ha fyra små rätter med sutsör...

- Äh! Får jag en stor stark!

Så kan det gå.

*****

Zzzzzzzz...

*****

A hazy shade of Winter
/Nordström/

Inga kommentarer: