måndag 10 september 2007

Det är skönt att sova...

Good Old Days, Karlstad, Stjärncupen. Karlstadsderby i HJ20-klassen mellan Sjöstad och NB87 (vilket inte kunde vara varken mera klassiskt - eller hetare - på den tiden). Dömer med kollega Gradin från Falun. Matchen spelas mitt i natten med start typ kl 02:30. Massor av folk (en hel del hade förmodligen inte druckit saft), hög ljudnivå och tight och intensivt spel. Dock bara en stackare i sekretariatet. Några minuter in på andra perioden, och nu snackar vi alltså tre på natten, gör nåt av lagen mål och vi går till seket för att meddela målgörare. Tyvärr så är inte längre sekkillen vaken... Han ligger sött och sussar över sitt bord. Att lyckas somna mitt i ett derby med så mycket folk borde nästan rendera i Nobels fredspris.

Vi stänger av matchklockan, väcker upp honom och bjuder på lite läsk. Sen var han ganska redo igen. Till hans försvar bör väl sägas att han suttit ensam sen kockan 18 på kvällen och ingen hade kommit för att lösa av honom. Har ingen aning om hur länge han fick sitta kvar....

*****

På ledardagen i lördags hade jag med mig en av mina gamla klubbor när vi skulle testa lite övningar. Förstår inte varför de skrattade åt mig, det är väl inget fel på en Unihoc Kevlar?

*****

Det måste bero på min lite mera känsliga sida, och det här kommer jag väl att få skit för men: Jag tycker att Peter Jöbacks låt Stockholm i natt är en mycket vacker låt.

*****

Jag såg att att jag hamnat på andra plats på Johan Sjöstrands blogglista. Även om detta aldrig på nåt sätt varit min mening, jag skriver bara för att jag tycker det är så fantastiskt roligt, så är jag oerhört stolt. Tack Johan!

Att se sig själv bland alla dessa "ungtuppar" känns lite konstigt, men man får väl vara nöjd så länge man platsar... Känner mig inte lika insatt i innebandy som förr, och även om jag vet att jag har ett bra språk så kanske det inte är så "modernt". Men innebandy är ju en livsstil och jag har en hel del nostalgi att dela med mig av vilket verkar glädja en och annan...

Trots allt, en stor anledning till att de andra på listan bloggar om innebandy är ju att vi gamla innebandynördar en gång i tiden satte igång och kämpade för det som innebandyn är idag. Även om det blev OFANTLIGT mycket större än vad vi nånsin ens vågade drömma om...

Och Johan, inte nog med att det är stort att kunna respektera andra för deras åsikter fast man inte tycker lika; det är überstort att våga skriva det också! Lika stort som ovanligt i Sverige idag...

*****

Limmet, du skriver för sällan! Saknar dina alster. Men förstår väl att du har mycket att göra nu när du är headcoach. När du ska köra taktiken får du väl köra på Overhead. Då blir du en Overheadcoach...

*****

Nu när jag sett hela matchen (förra inlägget), så hjälpte ju inte Zlatans trollkonster. Men 0-0 var väl, med tanke på övriga resultat, OK.

Island - Spanien 1-1 !!! "Let us all, give a helping hand"

*****

Hel tomat fylld med majonäs, creme fraiche, räkor och purjolök i en perfekt avvägd blandning är förmodligen den godaste förrätten som finns. Dessutom råkar jag själv vara kung på att göra den.

*****


Jag vill ha en egen måne
/Per Nordström/

Inga kommentarer: