onsdag 19 september 2007

Hur har jag kunnat missa detta?

Jag måste vara typ den enda i idrottsvärlden som inte sett HippHipp:s Hejaklacken förut. Har hört talas om den och när jag var inne på Bron-Sundboms blogg såg jag att den var länkad. Det var nog det roligaste jag sett på mycket, mycket länge. Vilken idé, det är ju så träffsäkert!

*****

Stackars, stackars Glenn Hysén. Eller inte. Är man så dum så man slår ett sånt vad får man nästan skylla sig själv. Han kunde ju ha tagit en något mindre sträcka än 12 mil. Trots allt, med så många borta i Chelsea, fanns det ju ändå en viss chans till poäng för Rosenborg, speciellt med tanke på deras rutin i CL.

*****

'Pool har spelat två oavgjorda i rad nu, inte bra. Bortaplan på båda dock.

*****

En gång på den gamla Falu IBK-tiden blev det lite bråttom till en träning. En av lirarna i laget, Mange Gren, hade en bil av lite äldre modell. Sent ute, snabb kurva och - flapp - så flyger motorhuven av och ner i gräset bredvid vägen. Mange åker lugnt vidare. En av polarna frågar: Ska du inte stanna? Varpå Mange svarar: Ääh, vi tar den efter träningen...

*****

Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi är en bok som man absolut sträckläser. Och vill ni se en underbar film med underbar musik ska ni se The Commitments. Ride, Sally, ride!

*****

Sådärja, Limmet! Nu levererar du ju värre än James LeBron!

*****

Såg också att min andra favvobloggare Gratjova är tvåa på Maggets blogglista. Rättvist!

*****

Kuben (Efter en ungrare vid namn Ernö Rubrik) var ju oerhört populär när jag var i tonåren. Folk var alldeles galna och tävlade i att sätta ihop den fort och på alla sätt. Jag hade en mattelärare som var lite speciell (gränsen mellan geni och psykfall är ibland hårfin) och som dels gjorde den med fötterna, dels gjorde den genom att memorera den och sen göra den i mörker i en garderob.

Jag klarade som högst att få två sidor i samma färg. Om jag skulle ha lyckats fått ihop hela kuben hade jag tre möjligheter:

1) Peta isär den med en skruvmejsel och sätta ihop den igen.
2) Lägga den i vatten, dra av färgrutorna och limma på dom igen.
3) Måla den med egen färg.

*****

I will be your father figure
Put your tiny hand in mine
I will be your preacher teacher
Anything you have in mind

I will be your father figure
I have had enough of crime
I will be the one who loves you
Until the end of time

- George Michael

*****

Idag blev det inte mycket innebandy...

*****


Så tar vi en fyrfaldig seger för levern
/Nordström/

Inga kommentarer: