tisdag 11 september 2007

Om det var matchstraff? Det stod ju i pannan på honom till och med...

Sent 90-tal, Lugnets sporthall, Falun, Sverige. Herrmatch, tar en utvisning för fasthållning. Drabbad spelare så där lagomt nöjd. När han är 3-4 meter från sekretariatet kastar han klubban ganska hårt mot utvisningsbåset. Problemet är bara att han kastar den på sekbordet, klocka och papper flyger och klubban träffar sekpersonalen. Intelligent...

Han sätter sig på utvisningsbänken. Jag blåser i rejält, går bestämt fram till honom och skall dra upp det röda kortet ur byxfickan. Det går inte! Kortet har fastnat. Jag får lite panik och drar till ordentligt. Varpå kortet flyger ur fickan, ur min hand, ur fysikens lagar, och mitt i - spelarens panna. Halvt paralyserad, halvt i chock och med ett märke i huvudet lämnar han hallen. Snacka om att få rött kort...

*****

Nigeria - Sverige 1-1. Kalasstart. Not.

*****

Saknar redan Premier League. Omstart-omstart-ooomstart. Go 'Pool!

*****

Jag ligger nog på nånstans cirkus 2.300 dömningar hittills i karriären. Ska hålla på tills jag går förbi brorsan tänkte jag (han har dock fuskat - han har ju bara ett barn). Rätt många annorlunda saker har hänt genom åren när man dömt. Några axplock:

Slagit spelare i ansiktet med handflatan vid visat inslag (mitt ansikte var rödare än hans)

Viftat iväg pipan under ett avbytarbås, stoppade spelet genom att ropa "frislag"

Nyst av spelet

Hittade inte röda kortet hemma - fick ta en av ungarnas Legoplattor

*****

Helt sanna (faktiskt) riktigt craziga namn i idrottsvärlden:

Janos Panik (skidskytte, Ungern)

Miao Miao (pingis, Polen)

Jill Rutten (fotboll, Sverige)

Jocke Småfisk (squash, Sverige)

Alla Super (freestyle, Ukraina)

Herbert Pök (ishockey, Österrike)

*****

Dessutom finns det, otroligt nog, en man i Sverige som heter Inge Widare. Hur kul kan det vara? Antagligen inge...kul alls.

*****


What a wonderful world
/Nordström/

1 kommentar:

Eduardo Waghorn sa...

Hälsningar!! Funderare I har låter du en mycket intressant blog… så mig läsa dig med stillhet:),
På något sätt besöker varma hälsningar från Chile, mitt utrymme, om du önskar, och något att säga din kommentar även på ditt egna språk.
Jag fick en översättare, så du kan översätta från spanjor till engelska eller svensk.
En kram!