lördag 15 september 2007

Ska vi byta?

Gapig publik finns det överallt. Oftast föräldrar som tycker att deras barn är bäst och aldrig gör fel alternativt människor som inte har en aning om de regler som de gapar om. Det bästa som finns är att få tyst på båda varianterna. Vad gäller föräldrar är det bara att blåsa i hårt, högt och tydligt tala om att de skall vara föredömen. Varpå andra föräldrar jublar och applåderar. Då brukar de skämmas rätt rejält och oftast lämna hallen.

En gång på en turnering satt det en gubbe och klagade på allt, speciellt när hans lag spelade. När han hållit på halva dagen tröttnade jag. Jag klättrade över båset, upp på läktaren, tog av mig tröjan, gav honom den och pipan. Sen tog jag hans Express och satte mig bredvid honom och föreslog att vi skulle byta.

Han ville inte. Inte heller sa han ett ljud resten av turneringen. Dock verkade han läsa sin Expressen väldigt noga. Eller flera gånger. Han kanske hade dåligt minne.

*****

Turneringen Jolly Cup flyter på väldigt bra. Här har vi i alla fall inte än några arga vare sig spelare, tränare eller föräldrar. Och inga matchstraff eller allvarliga skador. Håller tummarna att allt fortsätter i samma takt.

*****

Många orsaker till att vara borta från träning har jag hört genom alla år som tränare. Det mest otippade måste vara "jag kan inte komma idag för jag har ont i ögonbrynen".

*****

Det finns en familj i IBF Falun Ungdom, familjen Bortas. De förtjänar all cred som man överhuvudtaget kan få. Varje turnering, varje arrangemang, alltid finns de där, timme ut och timme in. Ni är fantastiska och ovärderliga!

*****

Nu skall jag lägga in resultat på nätet.

*****


Sing hallelujah
/Nordström/

Inga kommentarer: