onsdag 5 september 2007

Vad är det för fel på gult och blått?

Fick se loggan för Svenska Super Ligan. Varför är den svart, röd och vit? Fattar ingenting... Så vitt jag vet så är sveriges flagga gul och blå. Jaja, det finns säkert nån mening med detta också.

*****

Dömde match mellan IBF Falun Elit och IBF Falun Ungdom ikväll. Ganska lätt seger för elitherrarna, men det skall ju faktiskt skilja ett antal mål per period. Främst skiljer det en hel del fysiskt, men även tempomässigt. Men ser man över samtliga spelare som var på banan tror jag att framtiden ser ganska bra ut för Falun, bara man kan ta vara på alla talanger på rätt sätt.

*****

Ärad vare Gud i höjden - Detta har jag gjort i slöjden. Tänk vad många klassiska slöjdsaker man gjort genom åren. I trä: bricka, sparbössa, kniv - och så klart - ljusstake. I tyg: grytlappar, dukar och sockor. I syslöjden gjorde jag en överkurs (förstår inte hur det gick till, för idag är jag usel på att sy): En badrock med mitt namn på. Kände mig som Rocky Balboa...

*****

Miami Vice! Vilken otroligt bra serie. Nu snackar vi inte den nya filmen alltså, den är bara dålig wannabe. Nej, ursprungsserien från 80-talet. Den är lite som ABBA:s musik; långt före sin tid och håller än idag. Många serier från förr tappar bort sig helt i tiden, men inte Miami Vice. Musiken, stilen, tempot, ja allt håller. Så var ju serien oehört stilbildande också... Första säsongen på DVD fyller självklart sin plats i bokhyllan.

*****

Nu ramlar snart ögonen igen... Kudden väntar...See you!


Love bites
/Nordström/

Inga kommentarer: